سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پایانه مرزی میل 78 نیازمند تامین زیرساختها برای رونق اقتصادی

فرماندار سربیشه نبود انبار ذخیره کالا در پایانه مرزی ماهیرود را از مشکلات این پایانه مرزی دانست و گفت: زیرساخت های لازم در این پایانه باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا حسین پور در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان سربیشه در گسترش روابط ایران و افغانستان، به فرصت های سرمایه گذاری شهرستان سربیشه اشاره کرد و اظهارداشت: این شهرستان 96 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

وی اضافه کرد: تنها گذر رسمی ورود و خروج کالا از ایران به افغانستان در سربیشه در پایانه مرزری ماهیرود قرار دارد و افغانستان را به عنوان فرصتی برای این شهرستان تبدیل کرده است.

حسین پور تاکید کرد: باید زیرساخت های موردنیاز در پایانه مرزی شهرستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی میل 78 دارای چهار سوله 500 تنی است، افزود: در این بازارچه 33 غرفه تجاری و 15 نفر پرسنل فعالیت دارند.

حسین پور از فعالیت 80 تاجر افغانی در این بازارچه خبر داد و گفت: در این بازارچه 500 کارگر افغانی و 200 کارگر ایرانی مشغول به کار هستند.

وی از وجود 100 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اراضی در مرز واقع شده و به عنوان فرصت در این شهرستان تلقی می شوند.

حسین پور به وجود هفت معدن منحصر به فرد در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: معدن منیزیت این شهرستان دارای بیشترین تولید است.

فرماندار شهرستان سربیشه از بهره برداری از سالن تجار ی پایانه مرزی ماهیرود در دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: پایانه مرزی میل 78 در شهرستان سربیشه هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزکی دارد./س

برچسب ها: پایانه ، زیرساخت ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.