سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجمالي// مخبر دزفولي در دانشگاه شريف

هراس از وحدت، دشمن را به ترور انديشمندان حوزه و دانشگاه واداشت

دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي گفت: تلاش براي حفظ استقلال کشور هدف واحدي بين نخبگان حوزوي و دانشگاهي است که استمرار اين هدف باعث شد دشمن دست به ترور انديشندان حوزوي و دانشگاهي بزند و تداوم آن با شهادت شهداي هسته‌اي مانند شهرياري‌ها و احمدي روشن‌ها ادامه يافته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا مخبر دزفولي دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي در همايش سياست‌گذاري علم و فناوري که از صبح امروز در سالن جابربن حيان دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است،  با ابراز اميدواري از دستاوردهاي مفيد چنين اجلاس‌هايي براي برنامه‌ريزي کلان کشور، گفت: 27 آذر روزي است که به خاطر شهادت استاد مفتح به نام هفته وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته که بسياري از انديشمندان از ابتداي انقلاب براي تحقق آن تلاش کرده‌اند.

دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را همدلي و همراهي نخبگان حوزوي و دانشگاهي براي رسيدن به استقلال و سربلندي عنوان کرد و اظهارداشت: تلاش براي حفظ استقلال کشور و خط حاکميت اسلام، هدف واحدي بين نخبگان حوزوي و دانشگاهي است که استمرار اين هدف باعث شد دشمن دست به ترور انديشندان حوزوي و دانشگاهي بزند و تداوم آن با شهادت شهداي هسته‌اي مانند شهرياري‌ها و احمدي روشن‌ها ادامه يافته است.

وي با اشاره به پيشرفت کشور در زمينه علمي پس از انقلاب، گفت: پس از انقلاب اسلامي در زمنيه‌ها و عرصه‌هاي مختلف علمي در جهان پيشگام شده‌ايم که اين امر را از برکات انقلاب اسلامي مي‌دانيم و اميدواريم اين روند شتاب علمي کشور ادامه داشته باشد.

مخبر دزفولي با اظهار اميدواري از اينکه در آينده‌اي نه چندان دور زبان فارسي به عنوان زبان علمي در دنيا مطرح شود، خاطرنشان کرد: پيش از اسلام نظريات انديشمنداني مانند جرجاني به زبان فارسي مطرح مي‌شد و ما اميدواريم در 50 سال آينده زبان فارسي به عنوان زبان علمي در جهان مطرح شود که اين امر تلاش نخبگان را در عرصه‌هاي مختلف علمي مي‌طلبد.

دبير شورايعالي انقلاب فرهنگي رسيدن به دانشگاه اسلامي را نيازمند تلاش شبانه روزي دانست و عنوان کرد: اگر هدف علم، سعادت بشريت مطرح شود، علم به همراه بال ديگر خود که همانا بينش اسلامي است، مي‌تواند در زمينه‌هاي مختلفي تاثيرگزار بوده و دستاورد عمده‌اي را براي آينده بشريت رقم زند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.