سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد منطقه يورو ؛ همچنان در گرداب بحران

تحليلگر اقتصادي فرانسوي تصريح کرد منطقه يورو از لحاظ رواني نجات يافته اما از لحاظ اقتصادي هنوز نجات نيافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ؛ نيکلا دوز تحليلگر اين شبکه افزود در اواخر سال دوهزار و دوازده اعضاي منطقه يورو اين احساس را تداعي مي کنند که بالاخره به تفاهم نزديک شده اند. طي شش ماه اخير از ماه اوت تا  کنون اتفاقات زيادي در منطقه يورو افتاده است. بانک مرکزي اروپا در ماه اوت اعلام کرد آماده است  بدهي کشورهاي مشکل دار را بخرد. پس از آن آلمان موفق شد طرح انضباط مالي را بر اروپا تحميل کند. در حال حاضر ديگر امکان حمايت از رشد اقتصادي با افزايش بدهي ها وجود ندارد. 

همچنين بي سر و صدا بخشي از بدهي هاي يونان  بخشيده شد. سپس منطقه يورو سي و هفت ميليارد يورو به بانکهاي اسپانيايي وام داد و اين مسئله اسپانيا را از فشارهاي بازارها بيرون آورد. 

اين کارشناس ادامه داد سپس اتحاد بانکي شکل گرفت و اروپاييها با هدف نهايي پايان دادن به تاثير بدهي بانکها  بر بدهي دولتها به توافقي جامع دست پيدا کردند. نيکلا دوز تحليلگر اقتصادي ادامه داد اوج بحران سپري شده است اما رشد اقتصادي منطقه يورو براي سال دوهزار و سيزده فقط چهار دهم درصد پيش بيني شده است. به طور کلي سرانه توليد ناخالص داخلي در منطقه يورو هيچ پيشرفتي ثبت نمي کند. به علاوه کشورها کوهي از بدهي دارند.

 اروپا در سال 1980 سي درصد از توليد ناخالص داخلي جهان را در بر مي گرفت. امروز اين قاره بيست درصد از توليد ناخالص داخلي جهاني را به خود اختصاص  مي دهد. بر اساس پيش بيني ها در سال دوهزار و سي فقط دوازده درصد از توليد ناخالص داخلي در جهان به اروپا مربوط خواهد شد. 

برچسب ها: یورو ، بحران ، بحریان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.