سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام صدرالدين شريعتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحول در علوم انساني نيازمند وحدت رأي نخبگان حوزوي و دانشگاهي است

رييس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه تحول در علوم انساني نيازمند وحدت آراي نخبگان دانشگاهي و حوزوي است، گفت: شعبه‌اي از دانشگاه علامه طباطبايي در شهر قم به منظور انجام مطالعات تطبيقي علوم انساني و آشنايي دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا با مفاهيم حوزوي تاسيس شده است.

حجت‌الاسلام صدرالدين شريعتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با ابراز خرسندي از برگزاري اجلاس اساتيد و بيداري اسلامي گفت: برگزاري چنين اجلاس‌هايي با حضور اساتيد مي‌تواند به حل مسائل منطقه خاورميانه کمک کند.

وي به تلاش براي حفظ دستاوردهاي اين اجلاس اشاره کرد و ادامه داد: اگر برگزارکنندگان اين اجلاس بتواند نظامي دائمي براي تعامل اساتيد صاحب‌نظر تشکيل دهند، اين امر مي‌تواند نقش عمده‌اي در حل مسائل منطقه و آگاهي‌بخشي به جوانان براي مقابله با استکبار جهاني ايفا کند.

رييس دانشگاه علامه طباطبايي در تببين اقدامات صورت‌گرفته در زمينه بازنگري علوم‌انساني خاطرنشان کرد: با توجه به ماموريتي که وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بر عهده دانشگاه گذاشته، کميته‌هايي تخصصي را به منظور بازنگري رشته‌هاي روزانه و شبانه با حضور نخبگان حوزوي و جامعه دانشگاهيان انجام داده‌ايم که نتيجه ان در قالب در چند کار پژوهش مدون به وزارت علوم ارائه شد.

وي با بيان اينکه دانشگاه علامه طباطبايي در زمينه بازنگري منابع علوم انساني دست به وفاق ملي زده است، گفت: نتايج اين کارهاي پژوهشي مي‌تواند در زمينه بازنگري علوم انساني مفيد باشد. چرا که جمع بندي نظرات نخبگان حوزوي و دانشگاهي است و به طور جدي بر روي آن تلاش شده است.

حجت‌الاسلام شريعتي به جايگاه حوزه علميه در ترويج علوم اسلامي اشاره و تصريح کرد: در تلاشيم تا تعامل ميان نخبگان حوزوي و دانشگاه را بيشتر کنيم چرا که حوزه علميه نقش عمده ‌اي در ترويج مباني علوم انساني دارد.

رييس دانشگاه علامه طباطبايي پيرامون تاسيس شعبه‌اي از دانشگاه علامه طباطبايي در شهر قم به منظور ارتباط بيشتر نخبگان حوزوي و دانشگاهي تصريح کرد: اين شعبه به منظور وحدت حوزه و دانشگاه‌، انجام مطالعات تطبيقي علوم انساني و آشنايي دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا با مفاهيم حوزوي تاسيس شده است.

وي با ابراز اميدواري از اينکه اين شعبه در نيم سال دوم سال تحصيلي امساال افتتاح شود، گفت: اين پژوهشگاه  در نظر دارد مطالبات رهبري را در حوزه تحول علوم انساني و توليد آن توسط انديشمندان دانشگاهي و نخبگان حوزوي محقق سازد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.