سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشيه سومين نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته (28)؛

راه اندازي اولين سامانه جامع املاک و مستغلات کشور

اولين سامانه جامع املاک و مستغلات کشور در شرکت عمران و بهسازي شهري ايران راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد کيان پور در حاشيه سومين نمايشگاه وزارت راه و شهرسازي با اشاره به راه اندازي اولين سامانه جامع املاک و مستغلات کشور در شرکت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: با راه  اندازي اين سامانه کليه امور مربوط به املاک و اراضي در بستر gis در حال پياده سازي است.

وي در ادامه افزود: با استفاده از اين سامانه اتصال شرکت هاي عمران و مسکن سازان  استان ها و ادارات بافت فرسوده به مرکز در خصوص املاک و مستغلات، ايجاد بانک اطلاعات جامع و به روز بودن آن و تسهيل و تسريع در انجام فرآيندهاي مختلف سازماني به راحتي  انجام خواهد شد.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي در ادامه از تصويب قانون حمايت از احيا، بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده و ناکارآمد شهري به ويژه مواد 9 و 4 آن و آئين نامه هاي مربوطه توسط شرکت مادر تخصصي را از مهمترين اقدامات انجام شده در طول برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: با تصويب مقررات مزبور، موانع عمده اي که بر سر راه نوسازي واحد مسکوني در بافت فرسوده وجود دارد رفع مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين در رابطه با پروانه صادر شده در بافت هاي فرسوده توسط شهرداري هاي کشور گفت: تا قبل از برنامه پنجم در بافت فرسوده در مجموع براي نوسازي 7 ميليون و 990 هزار مترمربع زيربنا و طي برنامه چهارم 37 ميليون و 640 هزار مترمربع زيربنا و در دوران پنجم توسعه تاکنون 21 ميليون و 160 هزار زيربنا پروانه ساختماني صادر شده است.

وي خاطرنشان کرد: آمارها نشان مي دهد از سال 89 تا پايان سال 90 از مجموعه  پروانه هاي صادر شده براي نوسازي بافت هاي فرسوده شهري در 31 استان کشور نزديک به 15 درصد پروانه ها متعلق به اين مناطق بوده که در شهر تهران بيش از 25 درصد است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.