سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرباني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حوزه و دانشگاه بايد با نگاه عدم وابستگي به غرب همکاري کنند

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان گفت: حوزه و دانشگاه باید افق آینده‌ای را که برای کشور ترسیم می‌کنند با نگاه استقلال و عدم وابستگی به غرب باشد.

عباس قرباني در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به تاکيدات امام خمینی (ره) مبني  بر لزوم ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف مدنظر ایشان  تحت عنوان تدارک مقدمه برای انقلاب و جامعه مهدوی است که قطعا حوزه و دانشگاه با همکاری یکدیگر می‌توانند اهداف والای جامعه را ارتقا بخشند.

وي ادامه داد: حوزه باید به توان دانشگاه و دانشگاه نیز متقابلا باید به عملکرد حوزه اعتماد کند و در پس این اعتماد دانشگاه باید به بالندگی و رشد والایی دست یابد.

 قرباني به واژه کلیدی وحدت کلمه که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) بوده است اشاره کرد و  گفت: این اصل برای تمامی اقشار جامعه امری ضروری و حائز اهمیت است بدین معنا که حوزه و دانشگاه هر کدام باید ماموریت و رسالتی را که بر عهده دارند مورد پیگیری قرار دهند.

 قربانی با بیان اینکه ما در دانشگاهی اسلامی تحصیل می‌کنیم نه سکولار، تصریح کرد: دانشگاه باید بپذیرد که در مباحث دین، معاد و توحید باید از حوزه کمک بگیرد نه از فیلسوفان غربی و حوزه هم باید در مباحث تکنیکی به دانشگاه اعتماد کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در کشورمان به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی ویژه‌ای گرفته است، عنوان کرد: در پیروزی و مدیریت اجرایی پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در طی 8 سال دفاع مقدس حوزه و دانشگاه همکاری و همیاری ویژه‌ای را با یکدیگر داشته‌اند.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان با بيان اينکه دانشگاهیان ما پرچمدار توسعه علمی کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: اقتدار علمی توانسته اقتدار سیاسی و ملی را بوجود بیاورد و حوزه و دانشگاه  هم انشاءالله با قوت و همکاری یکدیگر آرمان‌های مقدس امام خمینی (ره) را تحقق خواهند بخشید.


انتهاي پيام/

برچسب ها: بشیری ، امام ، خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.