سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌چمني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تصويب وي‍ژگي‌هاي رييس جمهور آينده در حزب وحدت و همکاری ملي ايران/ديدار با سران سه قوه

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی از بررسي و تصويب ويژگي‌هاي رئیس جمهور آینده در اين حزب خبر داد.

محمدرضا راه‌چمنی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با فعالیت‌های حزب وحدت و همکاری ملی ایران، اظهار داشت: در جلسه اخیر  اين حزب، اعضای شورای مرکزی ویژگی‌های عمده یک رئیس جمهور را تبیین و به تصویب رساندند.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری با اشاره به کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری سال 92 بیان کرد: برای تصمیم‌گیری اعضای شورای مرکزی بر سر یک کاندیدای واحد که با معیارهای حزب وحدت و همکاری همخوانی داشته باشد، قرار است با کاندیداهای احتمالی که پتانسیل لازم و بالقوه را برای حضور در انتخابات دارند، به گفتگو بپردازیم و در صورت لزوم برای اطلاع از دیدگاه و برنامه‌هایشان، در جلسه دفتر سیاسی و شورای مرکزی دعوت به عمل  خواهيم آورد.

وی همچنین افزود: دیدار با برخی از مسئولان کشور از جمله سران سه قوه، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام، چهره‌‌های سیاسی کشور در جهت بیان دیدگاه‌های سیاسی و انتخاباتی حزب و کسب رهنمود ،‌در دستور کار شورای مرکزی قرار دارد.

راه‌چمنی با اشاره به تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور از نقطه نظر شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری تشریح کرد: از جمله ویژگی‌هایی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور وضع شده رجل سیاسی است که بسیار حائز اهمیت است،‌لذا کاندیدای ریاست جمهوری باید حداقل در برخی از احزاب و گروه‌ها حضور و سابقه عضویت داشته باشد و همچنین دارای دغدغه و موضع‌گیری سیاسی باشد.

وی سعه صدر بالا را از دیگر ویژگی‌های یک رئیس جمهور دانست و افزود: رئیس جمهور آینده باید با سعه صدر بالا از چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نیروهای توانمندی که از سلایق مختلف سیاسی برخوردارند در کابینه‌اش استفاده کند؛ به عبارت دیگر یک بعدی فکر نکند و بحث دولت وحدت ملی یا دولت ائتلاف ملی را در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به شعار حزب وحدت و همکاری مبنی بر  "اصلاح امور، بهبود زندگی مردم،‌ پیشرفت کشور"  اظهار داشت: رئیس جمهور مورد نظر حزب باید فردی باشد که  به شعارهای حزب وحدت و همکاری را تا حدودي عمل کند و به آنها پایبند باشد.

راه‌چمنی دیگر ویژگی یک رئیس جمهور را اینگونه مطرح کرد: رئیس جمهور آینده باید پایبند به نظرات خرد جمعی و کارشناسی ولو اینکه نظرات کارشناسی خلاف نظر وی اتخاذ شود، باشد.

وی در ادامه گفت: شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری بر یک تیم اقتصادی قوی در دولت که بتواند سطح زندگی مردم، قدرت خرید و ارزش‌ پول ملی را افزایش و بهبود بخشد، تاکید دارد.

وی دیگر ویژگی یک رئیس جمهور را توانایی لازم برای تنش‌زدایی عزتمند در بعد سیاست خارجی برشمرد و بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه،‌ رئیس جمهور باید قدرت تغییر یا ارتقاء فضای فعلی جهانی را به نفع جمهوری اسلامی طبق اصولی که مدنظر مقام معظم رهبری است، داشته باشد.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی عنوان کرد: شورای مرکزی حزب معتقد است که مردم‌سالاری دینی و احزاب باید دارای جایگاه ویژه در اداره امور کشور به ویژه قوه مجریه باشند، لذا خواستار گسترش و تقویت احزاب  و برنامه مشخص براي ارتقاي  نقش آن در اداره امور کشور از سوی رئیس‌جمهور آینده هستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی ایرانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید پایبند به ارزش‌های دینی و انقلابی اسلامی حضرت امام خميني(ره) باشد و همچنین طرفدار محرومین و تلاش برای گسترش عدالت از جمله ویژگی‌هایی است که مورد توجه حزب قرار گرفته و تصویب شده است.

شايان ذکر است که حزب وحدت و همکاري ملي ايران به دبير کلي محمد رضا راه‌چمني  و 21 عضو شوراي مرکزي با مشي اصلاح طلبي در 23 تير ماه 91 با برگزاري کنگره‌اي سراسري و انتخاب اعلام موجوديت کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، همکاری ، ملی ، حزب ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.