سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانع خاک بازي کودکان نشويد!

عدم توانايي درارتباط برقرار کردن با اسباب بازي‌ها نشانه اختلال در رشد کودک است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بخشي از تاثير بازي‌ها کمک به رشد خلاقيت در کودکان است و در صورتي که والدين بتوانند محيطي را براي کودک فراهم کنند که از لوازمي که در اختيار دارد چيزي را خلق کند تاثير زيادي در ايجاد خلاقيت و نوآوري وي خواهد داشت.

جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد گل و خاک به مانند سپری در برابر انگل ها و سموم عمل می کند و ورود مقداری از آن به سیستم گوارشی کودک علاوه بر بالابردن مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها مشکلی برای سیستم گوارشی ایجاد نمی کند.

علاوه بر اينکه اسباب بازي‌ها جنبه تقويت ارتباطي را در کودکان دارند بنابراين در تقويت رشد شناختي کودک نيز نقش دارند به نوعي که برخي از اسباب بازي‌ها ذهن کودک را براي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات فعال مي کند.

والدين نبايد کودکان را از بازي با خاک، گل، آب و ماسه منع کنندبخش از تاثير بازي‌ها کمک به رشد خلاقيت در کودکان است و در صورتي که والدين بتوانند محيطي را براي کودک فراهم کنند که خود از لوازمي که در اختيار دارد چيزي را خلق کند تاثير زيادي در ايجاد خلاقيت و نوآوري کودک خواهند داشت.

نکته: استفاده از گل، خمير بازي و ماسه مواد اوليه‌اي هستند که مي‌تواند به پرورش خلاقيت در کودکان کمک کند. به راحتي مي‌توان شرايط اين نوع بازي‌ها را در داخل منزل براي کودکان ايجاد کرد.



برچسب ها: خاک بازی ، کودک ، خلاقیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.