سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

وحدت حوزه و دانشگاه گامی به سوی پویایی علم

مسئول بسیج دانشگاه اصفهان گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه، تعدیل ایرادهاي این دو بخش را در پی داشته و باعث پویایی علم می‌شود.

علی صالحی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه، اولین گام در حرکت به سمت دانشگاه اسلامی است، اظهار داشت: برای دست پیدا کردن به دانشگاه اسلامی لازم است نخبه‌های حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند تا پويايي لازم در محيط علمي فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه باعث تعدیل در ایرادات اين دو بخش می‌شود، افزود: این امر بدین معنا نیست که حوزه از فضای سنتی خود دور شده و در مقابل هم، دانشگاه‌ها به رسالت علمی خود توجه نکنند لذا باید حوزه بتواند از پویایی دانشجویی و زمینه‌های علمی استفاده کرده و دانشگاه‌ها با هم باید از معارف علوم اسلامی بهره ببرند.

مسئول بسیج دانشگاه اصفهان با برشمردن موانع موجود در راه وحدت کامل بین حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کم‌توجهی برخی از مسئولین در دو حوزه، رفتارهای سلیقه‌ای که در این حوزه‌ها وجود دارند و مهمترین مورد این که برخی‌ها فکر می‌کنند دانشگاه مکانی علمی است یعنی روحانی و طلبه حق دخالت و حضور در دانشگاه‌ها را ندارند، از عمده موانعي است كه نمي‌گذارند وحدت كامل در اين زمينه‌ ايجاد شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، پویایی ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.