سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروبیوتیک و غذاهای فرا سودمند به چه غذاهایی گفته می شود؟

پروبیوتیک یعنی غذاهایی که علاوه بر ارزش غذایی که دارند و یک جنبه اثرگذار نيز دارند و آن هم این است که به بدن ضرر نمی رسانند.

دکتر سعید مفید معاون تحقیقات توسعه و هماهنگی تولید شیر ایران وعضو انجمن پروبیوتیک ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پروبیوتیک یعنی غذاهایی که علاوه بر ارزش غذایی که دارند یک جنبه مثبت یا سلامت بخش اضافه تری هم دارند که چندین سال قبل در کشورهایی اروپایی تولید و عرضه ی آن به بازار شروع شد و خوشبختانه در ایران هم از حدود 3 سال قبل اقداماتی شروع شده و شرکت های لبنی، تولیدی صنایع شیری شروع کردند که محصولات پروبیوتیک را تولید کند.

وی اذعان داشت: طبعا تولید پروبیوتیک ها توسعه ی آنها نیاز به 2 موضوع دارد ،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد مصرف پروبیوتیک حائز اهميت بوده و استفاده از پروبیوتیک ها بسیار برای سلامتی مفید می باشد.

وی گفت: بنابراین تا به امروز 2 همایش برگزار شده که یکی در 2 سال قبل برگزار شده و بیشتر در بحث طرف ساز و فرهنگ سازی بوده است.

در همایش جاری که دومین همایش بود تلاش شده که به خبرهای پروبیوتیک مثبتی که دارند به اثرات تولیدی اشاره شود، و توسط محققین که دراین چند سال تحقیقات بسیار زیاد و خوبی هم در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام دادند ارائه شود.

امیدواریم که دست آورد این کنگره کمک به ارتقا جایگاه فعلی این محصولات و گسترش مصرفشان و گسترش تولید باشد./ع2
برچسب ها: غذا ، پروبیوتیک ، شیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.