سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرامش در دل شلوغی

در دنیای شلوغ و پر استرس امروز به دست آوردن کمی آرامش می‌تواند غنیمت بزرگی باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ افراد پرکار و فعال اغلب احساس می‌کنند همه‌ی کارها باید تحت کنترل آن‌ها باشد؛ خصوصا" مواقعی که هدف خاصی مدنظرشان است اما سعی کنید برای یک‌بار هم که شده این عادت کنترل کردن را رها کنید و بگذارید زندگی مسیر خود را بپیماید.

راهکارهايي که با مي توانيد آرامش را تجربه کنيد:

مسوولیت‌های متعدد را نپذیرید: ممکن است از این‌که همواره کارهای بسیاری را با هم انجام می‌دهید به خود ببالید؛ ولی قطعا" در عین کار احساس عدم تمرکز، نگرانی و خستگی می‌کنید.
بنابراین در عهده داری کارها هوشیار باشید؛ یعنی کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه‌های عمر خود را بدانید و از انجام کاری که عهده دار هستید لذت ببرید تا پس از اتمام کار به نحو احسن احساس موفقیت کنید.

به نیازهایتان اهمیت دهید:همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران بودن کافی نیست، کمی هم به فکر نیازهای معقول و مقبول خود باشید.این دلیل بر خودخواهی نیست؛ به نقطه نظرات دیگران گوش دهید، ولی اگر لازم می‌دانید برای این‌که فرصت کافی برای پاسخ داشته باشید به آن‌ها بگویید برای فکرکردن و تصمیم گرفتن درباره‌ی آن موضوع نیاز به زمان دارید.

در عین حال که انعطاف‌پذیر هستید نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بی‌رودربایستی باشید.این را بدانید که این گونه برخورد با مسایل حتما" با موفقیت توام خواهد بود. اگر رک بودن شما را به وحشت می‌اندازد ابتدا از مسایل کوچک شروع کنید و بعد به مسایل بزرگ‌تر بپردازید تا بدین وسیله گستره‌ی آرامش خود را افزایش دهید.

بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید: تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگی خصوصی باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی است برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

از کار خود لذت ببرید:
اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید یا احساس می‌کنید برای انجام کاری تحت فشار هستید؛ علت این است که از کاری که انجام می‌دهید لذت نمی‌برید.

ذهن و روح خود را شاد کنید: ذهن و روان خود را با دیدن و شنیدن کارهای هنری، زیبا و آراسته کنید. از نمایشگاه‌های هنری دیدن کنید و به موسیقی گوش فرا دهید و بر زیبایی‌های یک گل تمرکز کنید.
برچسب ها: آرامش ، شلوغ ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.