سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک مقام مسئول در کشتيراني؛

حق مأموريت دريانوردان پرداخت نمي شود

دريانوردان جمهوري اسلامي ايران، 4 ماه است که حق مأموريت خود را دريافت نکرده اند.

فرشاد شهباز مدير کارکنان شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اعلام خبر بالا گفت: مدت 4 ماه است که دريانوردان شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي حق مأموريت خود را دريافت نکردند.

وي افزود: از زمان به وجود آمدن نوسان در نرخ ارز و تشکيل مرکز مبادله ارزي، بانک مرکزي از پرداخت حق مأموريت دريانوردان خودداري مي کند.

وي با اشاره به اينکه هم اکنون 4000 دريانورد درشرکت کشتيراني ايران مشغول فعاليت هستند اظهار داشت: حق مأموريت 4000 دريانورد ايراني ماهيانه 2.5 ميليون دلار است که کشتيراني در اين 4 ماه تماما اين رقم را به بانک مرکزي پرداخت کرده ولي بانک از پرداخت آن خودداري کرده است.

وي ادامه داد: هم اکنون نزديک به 7 ميليون دلار حق مأموريت دريانوردان نزد بانک مرکزي وجود دارد که بانک مرکزي اعلام مي کند اين ميزان را با نرخ دلار 1226 پرداخت مي کند نه با نرخ دلار 2500 توماني.

وي افزود: پرداخت نشدن حق مأموريت دريانوردان به مدت 4 ماه موجب شده تا بسياري از اين افراد و خانواده هايشان با مشکل مالي روبرو شوند.

وي گفت:‌ پرداخت 2.5 ميليون دلار در ماه براي حق مأموريت دريانوردان، رقم بسيار ناچيزي در کشورمان است که گردش مالي بالايي دارد.

وي افزود: نبايد فراموش کنيم که در شرايط تحريم همت و پشتکار دريانوردان کشورمان است که حمل و نقل دريايي کالا ايران به قوت خود باقي است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.