سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع درخشنده ترین بارش شهابی سال در شامگاه پنج شنبه /ساعت 21 بهترین زمان برای رصد

در شامگاه روز پنجشنبه 23آذر آسمان ایران توسط بارش شهابی جوزایی شهاب باران می شود.

فاطمه خراسانی، مسئول علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: بارش شهابی جوزایی که هر ساله اواخر آذر ماه زینت بخش آسمان است، به عنوان درخشنده ترین بارش شهابی سال شناخته شده به طوریکه بسیاری از منجمان برای رصد شهاب های در حال گذر به اطراف تهران و شهرهای بزرگ می روند تا به دور از آلودگی نوری و گرد و غبار در آسمان شهاب ها را رصد کنند.

  وی اظهار داشت: بهترین زمان برای رصد این بارش ساعت  21 پنجشنبه است که این بارش به اوج خود می رسد و ما ناظران زمینی می توانیم رگبار بارش شهابی جوزایی که یکی از درخشنده ترین و غنی ترین بارش های شهابی است را ببینیم .

خراسانی تصریح کرد: علاقمندان در بهترین شرایط رصدی می توانند در هر ساعت حدود 120 شهاب در حال عبور را ببینند این بارش بعد از نیمه شب، حدود ساعت 2 بامداد در ارتفاع مناسب امکانپذیر است و شهاب های آن بارش با سرعت 35کیلومتر بر ثانیه با جو زمین برخورد خواهند کرد.

وی نقطه نور باران این بارش را در نزدیکی ستاره پرنور کاستور که از ستاره های درخشان صورت فلکی جوزا است دانست و منشا آن را دنباله دارها و سیارکها عنوان کرد و گفت: زمان فعالیت بارش شهابی جوزایی از 14 آذرماه آغاز و تا27  همین ماه ادامه خواهد داشت./ح
برچسب ها: بارش شهابی ، نجوم ، رصد ، ستاره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
javad
۲۲:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
motashaker
az khabareton