آيا سازمان ناسا با دروغ پردازان پايان دنيا همدست است يا تنها شايعه اي بزرگ در بين ما رواج پيدا کرده است؟

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران؛ مجله نجوم که تاريخي 20 ساله در گسترش علم نجوم در کشورمان دارد در آخرين شماره خود (شماره 223، آذر 1391) به تفضيل در مورد شايعه تاريکي سه روزه و پايان دنيا مطالبي را در نشريه خود درج کرده است. در اينجا تنها بخش هايي از اين مطالب را بازنشر مي کنيم.

ادعايي عجيب با دلايلي به ظاهر محکم !

سه روز تاريکي در زمين بعد از انقلاب زمستاني. ظاهرا دلايل قانع کننده اي هم بر صحت اين ادعا وجود دارد؛ اين واقعه چند روز بعد از زمان پيش بيني شده براي پايان جهان اتفاق مي افتد و اين احتمالا يکي از عواقب و پيامدهاي حوادث 2012/1391 است و مهمتر از آن ناسا اين خبر را تائيد کرده است! و چه دليلي محکمتر از اين که مهر تائيد ناسا بر يک خبر نجومي بخورد. اين خبر را افراد بسياري شنيدند و عکس العمل هاي مختلفي در اين مورد مشاهده کرديم. کم نبودند افرادي که خيلي زود اين پيش بيني را به پيش گويي هاي قبلي در مورد پايان جهان در آخر آذرماه اضافه کردند.

آغاز ماجرا

ناسا پيش بيني کرده است که در 23 تا 25 دسامبر (سوم تا پنجم ديماه 91) و در زمان تراز کائنات، زمين به مدت سه روز در تاريکي کامل به سر خواهد برد. دانشمندان آمريکايي پيش بيني تغييرات کائنات، خاموشي در کل کره زمين به مدت سه روز از تاريخ 23 دسامبر نموده اند. اين پايان جهان نيست بلکه هم ترازي جهان است. جايي که زمين و خورشيد براي اولين بار هم تراز مي شوند. ظاهرا ناسا اين مطلب را که زمين در تاريکي خواهد بود را تائيد کرده، اما در پايان آن ايميل، لينک ناسا بعنوان يک مهر تائيد آمده و برخي خوانندگان به آن لينک سرنزده اند !!! اتفاقا همه آنچه که در مقاله ناسا در اين مورد آمده است در رد چنين ادعايي است.

تراز کائنات؟!

ويژگي جالب اين نامه الکترونيکي اين است که در آن واژه هايي به کار رفته است که نه تنها بي ارتباط با نجوم نيستند بلکه حس عظمت و شکوه دنياي ستارگان و کائنات را نيز به نوعي تداعي مي کنند. حال ببينيم منظور از ترازمندي کائنات چيست و چه زماني اتفاق مي افتد. اگر هم ترازي را به عنوان هم خطي و واقع شدن اجرام مختلف در يک راستا در نظر بگيريم معلوم مي شود که براي تحقق چنين حالتي وجود سه جرم آسماني الزامي است. پس اينکه زمين و خورشيد هم تراز باشند مطلب درستي نيست. زمين در حال چرخش دايمي به دور خورشيد است و اين دو هميشه ارتباط فيزيکي با هم دارند و همواره هم ترازند. اولين بار آن هم بر ميگردد به حدود 4.5 ميليارد سال قبل که زمين و منظومه شمسي شکل گرفتند. پس بايد ديد هم ترازي اي که از آن صحبت مي شود با چه جرم يا جايگاه سومي رخ مي دهد؟ ظاهرا در منابع ديگري که به اين موضوع پرداخته اند نقطه هم ترازي،‌ مرکز کهکشان راه شيري است. اصل ادعا اين است که در تاريخ ياد شده، زمين ضمن واقع شدن در نقطه  انقلاب زمستاني،‌در جهت مرکز کهکشان نيز قرار مي گيرند و به اين ترتيب خورشيد،‌زمين و مرکز کهکشان ما هم خط مي شوند.

زمان محاسبه شده براي انقلاب زمستاني امسال ساعت 11:12 (به وقت جهاني) روز جمعه اول دي است. بنابراين هم ترازي مزبور (باز هم اگر واقعا قرار بر رخ دادنش باشد)‌ اول دي اتفاق مي افتد،‌ نه در سوم آن ..



تصويري هنري از هم ترازي زمين،‌خورشيد و مرکز کهکشان راه شيري

براي اطلاعات بيشتر از چند و چون اين جريان به آخرين شماره مجله نجوم مراجعه کنيد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳
Germany
مبین
۱۶:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
بابا دروغه که دروغ بابا این حرفراباور نکنید من ناشکری نمی کنم خدا هرچی بخواهد همون بشه .
Iran (Islamic Republic of)
موسوی از شیراز
۲۰:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
زمستان میگذردوروسیاهی به زغال میماند‏!‏
بهترین حجت برای ماقرآن است که سازنده کره خحخ
خاکی فرموده:
هیجکس‏(حتی پیامبران )جزخودم‏(خدا‏)‏،
نمیداند،چه وقت پایان جهان است...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
دانشمندان ناسا درست می گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
همش دروغه فقط دروغ
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
د ر و غ ه بابا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
اينا همش چرت و پرته
Germany
علی
۱۶:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
دروغ بودنش که مسلم است ولی رگه هایی از واقعیت هم در آن دیده می شود چون واضح است که دوران جدیدی بصورت تدریجی در حال شکل گرفتن است مثل صد سال پیش که آمریکای جدید داشت شکل می گرفت و حالا در حال فرو ریختن است .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زارع
۱۶:۱۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
کهن ذهن هایی که اینا رو باور کردند لطفا به مرکز مشاوره برن و یه تست هوش بدن مطمئنا ضریب هوشی اونا زیر 84 میانگین ایرانیاست
Turkey
جواد
۱۵:۵۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
راست ۵۰و دروغ۵۰
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۵:۵۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
راست یا دروغ
United States of America
مهدي نجفي رامسر
۱۵:۳۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
هرجي خدابخوادهمون ميشه_ماهم راضييم به رضاي او
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
واقيعته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
راسته
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
درست هست
Iran (Islamic Republic of)
jusef
۰۲:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
ممكنه راست باشه.
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۶:۴۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
این برای انحرف ذهن مردم جوامع می باشد
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۲۱:۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
دروغی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۱
دروغ
آخرین اخبار