سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست کمیته تجویز منطقی مصرف دارو:

سکوی پر مصرف ترین داروها در کشور به "مسکن ها" اختصاص دارد

طبق آمار سکوی پر مصرف ترین داروها در کشور به مسکن ها اختصاص پیدا کرده که آنتی بیوتیک ها و کورتون ها در رده بعدی قرار دارند.

دکتر محمد حسینی، سرپرست کمیته تجویز منطقی مصرف دارو سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه یکی از بیشترین معضلات ما در زمینه دارو،‌مصرف بی رویه داروهای مسکن و آنتی بیوتیک است باید افراد بدانند که با مصرف خود سرانه و بی رویه مسکن ها چه آسیبی به بدن به خصوص کبد و کلیه خود وارد می کنند.  
 
وی ادامه داد: متاسفانه با پوشاندن درد به وسیله خوردن این داروهای مسکن معضلاتی را فراهم می کنند که فرد دنبال بیماری خود نرود و همین امر می تواند عواقب خطرناکی را برای او رقم بزند.  
 
وی با تاکید بر این که سکوی پر مصرف ترین داروها در کشور مربوط به داروهای مسکن است و آنتی بیوتیک ها و کورتون ها در رده بعدی قرار دارند عنوان کرد: اگر چه داروخانه ها نباید دارو را بدون نسخه پزشک به فروش برسانند ولی این قانون رعایت نمی شود و فرد می تواند بدون نسخه داروهای مختلفی را از داروخانه خریداری کند. مردم ما یک اعتقاد بدی پیدا کرده اند که از دارو انتظار معجزه دارند و تمامی مشکلات جسمانی و روحی خود را می خواهند با دارو حل کنند بدون این که از متخصص کمک و مشورت بگیرند.  
 
وی خاطر نشان کرد: نگهداری دارو در منزل وسوسه ای را ایجاد می کند که فرد به پزشک مراجعه نکند و خود اقدام به مصرف دارو کند، توجه اکید ما این است که به هیچ وجه دارو در منزل نگهداری نکنند چرا که می تواند آسیب های جدی به فرد وارد کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.