سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ویژه/

مشاور کنگره آمریکا: ممکن است آمریکا از اروپا بخواهد تحریم نفتی علیه ایران را لغو کند

یک پژوهشگر ارشد امور ایران در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا احتمال داده است در مذاکرات آینده ایران و 1+5، آمریکا پیشنهاد لغو تحریم خرید نفت از سوی اتحادیه اروپا را به ایران بدهد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، یک پژوهشگر ارشد امور ایران در مرکز تحقیقات کنگره امریکا احتمال داده است در مذاکرات آینده ایران و 1+5، امریکا پیشنهاد لغو تحریم خرید نفت از سوی اتحادیه اروپا را به ایران بدهد.

«ايران هسته‌اي» نوشت: بر اساس یک گزارش منتشر شده از جانب بنیاد کارنگی که بخشی از طرح موسوم به «پروژه ایران» است، كنت كاتزمن، كارشناس تحريم‌هاي ايران در مركز تحقيقات كنگره آمريكا تاييد كرده است که احتمال دارد در صورت پيشرفت واقعي در اين مذاكرات، امريكا از اروپا بخواهد كه تحريم ماه ژوئيه سال 2012 (تير 1391) در زمينه خريداري نفت از ایران را لغو کند.

این گزارش با عنوان هزینه‌ها و منافع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با امضای حدود 38 مقام سابق و کارشناس برجسته امور راهبردی آمریکا در روز روز پنج‌شنبه 16 آذر 1391 (6 دسامبر 2012) منتشر شده است.

کاتزمن ادامه می‌دهد: «علاوه بر این، دولت اوباما مجبور است به گونه‌اي عمل كند كه اطمينان دهد شركت‌هاي اروپايي طبق قانون آمريكا به خاطر خريداري نفت ايران مجازات نمي‌شوند».

وی در توضیح این موضوع، روز شنبه 18 آذر به پایگاه اینترنتی المانیتور گفته است: «چنانچه تعديل تحريم‌ها بخشي از بسته‌اي باشد كه بطور اثبات‌شدني ايران را از توليد تسليحات هسته‌اي منع مي‌كند، حق ذکر شده برای خود رد این قانون مبنی بر مستثنی کردن طرف‌های خاص از این تحریم ها یا عدم اجرای تحریم به طو کلی را اعمال کند».

كاتزمن گفت: «رئيس جمهوري مي‌تواند بگويد كه با اين كار ما منافع امنيت ملي خودمان را به پيش مي‌بريم».

این کارشناس ارشد امور ایران که به کنگره امریکا مشورت می‌دهد، خبر داده است که برخي از كارشناسان تحريم‌ها درمورد وضع قانوني صحبت مي‌كنند كه پيشنهادهاي روشني را براي لغو تحريم‌ها در ازاي اقدام مشخص ايران جهت رفع نگراني‌هاي آمريكا و جامعه بين‌المللي در مورد برنامه هسته‌اي اين كشورارائه مي‌كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، هسته ، کنگره ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.