سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام حبيبي درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احياي خانه احزاب ضروري است

دبيرکل جبهه ايستادگي گفت :خانه احزاب مي‌تواند به عنوان يک حلقه تجميع کننده قدرت، احزاب را مديريت کرده و نقش تشکل‌هاي حزبي را در فعاليت‌هاي سياسي اجتماعي و مردم سالاري گسترش دهد.

حجت الاسلام يدالله حبيبي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،در رابطه با خانه احزاب اظهار داشت: احياي مجدد خانه احزاب به عنوان تشکلي که مي‌تواند سامان‌دهنده احزاب و حلقه واسط و رابطه با بخش‌هاي حاکميتي باشد ،کاري اصولي و عقلاني است.

دبيرکل جبهه ايستادگي تأکيد کرد: احياي خانه احزاب نه تنها لازم است بلکه بايد تقويت هم شود.

وي با بيان اينکه هر مقوله‌اي که موجب تقويت حضور فعاليت احزاب و توسعه نقش آن شود، بايد مورد استقبال قرار گيرد، گفت: احزاب در جمهوري اسلامي از لوازم مردم سالاري ديني است که در بسياري مواقع مسئوليت‌هايي را که احزاب بر دوش خود متحمل مي‌شوند باعث جلوگيري از انتقال آن به بخش‌هاي حاکميت و کاهش هزينه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مي‌شود.

حجت الاسلام حبيبي بيان کرد: خانه احزاب فارغ از ماهيت و ساختارش مي‌تواند به عنوان يک حلقه تجميع کننده قدرت، احزاب را مديريت کرده و نقش تشکل‌هاي حزبي را در فعاليت‌هاي سياسي اجتماعي ،دفاع از حقوق و آزادي هاي مردم و مردم سالاري گسترش دهد.

دبيرکل جبهه ايستادگي خاطرنشان کرد: به عنوان يک تشکل حزبي براي کمک به احياي مجدد خانه احزاب اعلام آمادگي مي‌کنيم.

وي اظهار داشت: در قانون اساسي جايگاه احزاب پيش‌بيني شده اما در دولت فعلي استقبالي در رابطه با حضور احزاب نشده است.

دبيرکل جبهه ايستادگي گفت: اميدوارم در دولت‌هاي آينده به نقش احزاب و جايگاه آن اهتمام نشان داده شود؛البته خود احزاب نيز بايد براي پررنگ‌تر شدن نقش و حضور موثر مطالبه داشته باشند، و در اين راستا تلاش مي‌کنيم اجماعي در بين تشکل‌ها ايجاد کنيم.


 گفتني است؛ خانه احزاب در اسفند ۱۳۷۹ با تصویب اساسنامه رسما آغاز به کار کرد  و عباس‌زاده مشکيني در رابطه با تعطيلي خانه احزاب بيان کرد:«سال ۱۳۸۳ مهلت پروانه تشکل صنفی خانه احزاب به اتمام رسید و متولیان این مجموعه صنفی برای برگزاری کنگره بر اساس اساسنامه قدمی برنداشتند و پروانه‌شان را تمدید نکردند، در نتیجه خانه احزاب که اصولا متعلق به احزاب کشور است، بدون متولی باقی مانده است».

انتهاي پيام/
برچسب ها: جبهه ، ایستادگی ، احزاب ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.