سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سرويس وي‍‍‍ژه در بورس کالا گامي در جهت ايجاد رقابت

افتتاح سرویس ویژه که در سطح ملی از سوی بورس کالای ایران و همکاری تعدادی از بانک های کشور گام مهمی در ایجاد رقابت در بازار مالی کشور تلقی می شود .

رضا باقری اصل مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات  بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : به زودی خبر افتتاح یک سرویس ویژه که در سطح ملی از سوی بورس کالای ایران با همکاری تعدادی از بانک های کشور ایجاد شده است و گام مهمی در ایجاد رقابت در بازار مالی کشور تلقی می شود ، به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

وي در خصوص موانع پیش روی الکترونیکی نمودن معاملات در بورس کالای ایران ادامه داد: یکی از موانع پیش روی الکترونیکی نمودن معاملات در بورس کالای ایران، فقدان ارتباط امن بین دفاتر کارگزاران و بورس بود که با همکاری وزارت ارتباطات و  فن آوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و مساعدت ویژه شرکت مخابرات استان تهران این شبکه ارتباطی هم اکنون راه اندازی شده است.

:وي ادامه داد : توسعه الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای معاملات در بورس کالای ایران با اجرای شبکه ارتباطی گسترده کشوری ادامه یافته است.

وي اظهار داشت: شبکه گسترده در دو بستر شبکه مخابراتی و زیرساخت کشور و شبکه بدون سیم وایمکس ، امکان برقراری ارتباط الکترونیکی امنی را بین بورس کالای ایران و کلیه فعالان و  ذی نفعان از جمله کارگزاران فراهم می کند.  

وی افزود : با برقراری ارتباط فیبر نوری بین بورس و مخابرات که مبتنی بر IP/MPLS به همراه پروتکل های امنیتی IPSEG و GRE است ، یکی از امن ترین و پایدارترین راه های ارتباطی بین ذی نفعان و بورس کالای ایران برقرار گردیده است و بر اساس این بستر ارتباطی امن، کلیه کارگزاران بورس کالای ایران می توانند در دفاتر خود در هر نقطه شهر تهران و نیز سایر شهرهای کشور نظیر اصفهان که دسترسی به پورت های MPLS مخابرات برای آنها فراهم باشد، به شبکه اختصاصی بورس کالای ایران متصل شوند.

باقری افزود: با همکاری شرکت مخابرات ایران، این امکان در صورت درخواست کارگزاران در سایر شهرهای کشور نیز قابل توسعه است. /عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.