سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گيلان/

جاده‌های حادثه‌آفرین گیلان نیازمند توجه است

فرمانده انتظامی گیلان گفت: راه‌های روستایی و جاده‌های حادثه‌آفرین گیلان نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم قائدرحمتی در مراسم مانور یگان‌های امدادی گیلان به منظور آمادگی پلیس و یگان‌های امداد جاده‌ای در فصل زمستان در ستاد فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک نسبت به دیگر اقدام‌های کاهش تصادفات، کمترین هزینه را به دنبال دارد.

وی خدمت به مردم را از امور پسندیده و از تاکیدات اسلام دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم هر اندازه که سخت‌تر باشد به همان مقدار اجرش بیشتر است.

فرمانده انتظامی گیلان تلاش برای امنیت را زیرساخت تمام فعالیت‌ها نامید و افزود: فرصتی که برای ما مهیا شده است توشه‌ای برای آخرت بوده و باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی پیش‌بینی از حوادث و برآورد مقابله با آن را از ضروریات اجرای طرح زمستانی پلیس خواند و یادآور شد: مانور مذکور برای تحقق این امر به مرحله اجرا در آمده و امیدواریم بتوانیم تا 20 اسفندماه با تدابیر اندیشیده شده بهترین خدمات را به مسافران و مردم ارائه کنیم.

قائدرحمتی از شرکت کنندگان در اجرای مانور زمستانی خواست تا با مفروض دانستن برخی از حوادث آمادگی خود را در شرایط سخت محورها بیازمایند و نسبت به برطرف کردن نواقص تدبیر کنند.

وی با بیان اینکه راه‌های گیلان از یک درصد آزاد‌راه‌، 3 درصد بزرگراه، 3 درصد راه اصلی و 10 درصد راه‌های فرعی تشکیل شده است، تصریح کرد: راه‌های روستایی و جاده‌های حادثه‌آفرین نیازمند توجه بیشتر است.

فرمانده انتظامی گیلان به تلاش انجام شده در کیفی‌سازی خودروها و محورها اشاره کرد و گفت: توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک سطح سلامت در رانندگی را افزایش می‌دهد.

وی تحقق ارتقای فرهنگ ترافیک را در گرو عزم عمومی تمام دستگاه‌ها دانست و تلاش پلیس در این زمینه را تشریح کرد.

قائد رحمتی از مسئولان خواست تا پیش‌بینی لازم برای پذیرایی و اسکان موقت مسافران در راه مانده را داشته باشند.

وی با اشاره به آمار متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی گیلان در هشت ماه نخست امسال خاطرنشان کرد: در این مدت طبق اعلام پزشکی قانونی گیلان 160 نفر معادل 32 درصد در محل حادثه و 68 درصد نیز حین انتقال به بیمارستان و 284 نفر نیز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

مانور طرح زمستانی پلیس با مشارکت اداره کل راه و شهر‌سازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، صدا و سیما و استانداری در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان آغاز شد./ج1

برچسب ها: گیلان ، پلیس ، تصادفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.