سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمکت های لرزان تیم های بسکتبال

یک بررسی ساده نشان می دهد که از بین مربیان شش تیم اول فصل قبلی سوپر لیگ تنها یک نفر در جای خود باقی مانده و مربیان، کمترین امنیت شغلی را در بسکتبال ایران دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هر چه صندلی های فدراسیون نشینان بسکتبال محکم است نیمکت های مربیگری این رشته پایه های سستی دارند.

در لیگ سال قبل تیم های مهرام، پتروشیمی،ماهان،دانشگاه آزاد،صنایع ماهشهر و ذوب آهن اول تا ششم شدند که بررسی نیمکت های این تیم ها نشان می دهد تنها محسن صادق زاده موفق شده جای خود را در اصفهان حفظ کند و هیچ تیم دیگری به مربی خود وفادار نماند.

*برکناری بهرام رمضان

گویا مسئولان تیم تازه وارد نفت شرایط تیمشان را با تیم لیکرز مقایسه می کنند که پس از چند شکست سرمربی خود را برکنار کردند. اما با توجه به شرایط خاص ورزش بسکتبال این نوع برکناری ها در میانه فصل چندان معمول نیست.میزان بودجه یک تیم و شکل جمع کردن بازیکنان معمولا ارتباط مستقیمی با جایگاه آن در جدول دارد و با مشخص شدن بودجه یک تیم حدس زدن حدود جایگاه نهایی و این که برای چه رده ای می جنگند، کار سختی نیست. در این میان قدرت مربی در نهایت یک یا دو پله در رده بندی تیم تاثیر گذاشته و یا برای مثال تیمی در حد چهار تیم اول را به فینال رسانده و تیم پنجم را به جمع  تیم نهایی وارد می کند.

با این اوصاف کار تیم نفت برای اخراج سرمربی کمی عجولانه و به نوعی فوتبالی به نظر می رسد.

*مربیانی که در جای خود نیستند

با اتمام فصل لیگ هم چند مربی به سرعت جای خود را در تیم از دست داده اند و مهمترین تغییر مربیان فصل گذشته عدم همکاری دوباره پتروشیمی بندر امام با مهران شاهین طبع بود.

در حالی که شاهین طبع بعد از سال ها تیم ماهشهری را به فینال لیگ رسانده بود،ماندن وی در این شهر و تلاش برای گرفتن قهرمانی قطعی به نظر می رسید در نهایت پتروشیمی تصمیمی به سپردن تیم به مربی دیگری گرفت.

تیم مهرام قهرمان لیگ هم با شروع فصل جدید به یکباره تصمیم به قطع همکاری با مصطفی هاشمی و همکاری با بچیروویچ اسلونیایی گرفت.

هر چند مهران حاتمی به تیم پتروشیمی بندر امام پیوست اما پیش از این شنیده می شد که تیم دانشگاه آزاد هم تمایلی به همکاری دوباره با این سرمربی نداشت و در سوی دیگر ماهشهر تیم صنایع پتروشیمی بعد از پنجم شدن در لیگ وضعیت مشخصی نداشت اما به هر حال قبل از تغییرات مدیر تیمی به همکاری با بهرام رمضان خاتمه داده و تیم منحل شده ذوب آهن قبل از اعلام انحلال، طی اطلاعیه ای از زحمات فرزاد کوهیان تشکر کرده و پایان همکاری با وی را اعلام کرد.

به این ترتیب تنها محسن صادق زاده سرمربی فولاد ماهان در بین شش تیم نخست بدون تغییر ماند.
جالب اینجاست که هیچ کدام از سرمربیان لیگ امسال هم در مورد سرنوشت خود مطمئن نبوده و البته از مهمترین دلایل آن هم مشخص نبودن وضعیت اسپانسرها و بودن یا نبودن خود تیم هاست.

*این فصل قربانی دیگری دارد؟

بحث نداشتن امنیت شغلی در بسکتبال تمام بازیکنان را هم با توجه به قوانین سهمیه ها و تصمیمات ناگهانی تیم ها در بر می گیرد،برای مثال با تغییر سرمربی پتروشیمی اکثر بازیکنان این تیم تغییر کرده و در تیم دانشگاه آزاد تنها موسی نبی پور باقی ماند یا تیم فولاد ماهان عذر چند بازیکن اصلی سال قبل خود را خواست اما مربیان در میان فصل هم امکان کنار رفتن دارند و با رقابت چند تیم برای چهار رده ابتدایی جدول،هیچ بعید نیست از بین تیم های بالایی نیز قربانی دیگری بر روی نیمکت پیدا شود.

حالا باید دید آیا لیگ امسال بدون تغییر دیگری در میان مربیان ختم به خیر می شود؟/آق

برچسب ها: نیمکت ، بسکتبال ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.