سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سحر 2 به ايران ظرف 5 ماه آينده/ آغاز حفاري دومين چاه نفتي ايران در كاسپين

مديرعامل شركت حفاري شمال از ورود دستگاه حفاري دريايي سحر 2 تا پنج ماه آينده به ايران خبر داد و افزود: سحر 2 دومين دكل حفاري ملكي اين شركت در بخش دريايي است.

هدايت الله خادمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: دستگاه حفاري سحر2، مشابه سحر يك با آخرين فناوري هاي روزآمد دنيا ساخته شده است و باتوجه به نياز روزافزون كشور به دكل هاي حفاري به ويژه در بخش دريايي، از هم اكنون براي استقرار سحر دو در يكي از ميادين كشور وارد مذاكره با پيمانكار مربوطه شده ايم.

مديرعامل شركت حفاري شمال همچنين از ورود دستگاه حفاري دريايي سحر 2 تا پنج ماه آينده به ايران خبر داد و يادآور شد: سحر 2 دومين دكل حفاري ملكي اين شركت در بخش دريايي است.

وي با بيان اينكه سكوي نيمه شناور اميركبير پس از جابه جايي و استقرار در محل مورد نظر آماده حفاري چاه دوم است، گفت: در انتظار تاييد كارفرما (شركت نفت خزر) هستيم تا عمليات حفاري را آغاز كنيم.

خادمي اظهار داشت: سكوي حفاري نيمه شناور اميركبير براي انجام عمليات حفاري اكتشافي نفت و گاز و برداشت اولين سهم نفتي ايران از درياي خزر، طراحي و فعاليت هاي مهندسي تفصيلي، مهندسي كارگاهي، خريد، تامين تجهيزات و ماشين آلات پيشرفته حفاري و ساخت سكو با تكنولوژي خاص به كوشش شركت هاي داخلي انجام شده است.

وي خاطر نشان كرد: تجهيزات و ماشين آلات سكوي حفاري نيمه شناور اميركبير از پيشرفته ترين تجهيزات در صنعت حفاري فراساحلي است كه در ساخت اين سكو استفاده شده است./ر
برچسب ها: سحر ، دستگاه ، حفاری ، عملیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.