سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تاثیرپذیری بیش از 200 هزار هكتار از اراضی آذربایجان شرقی از بحران دریاچه ارومیه

رئیس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی از تاثیرپذیری بیش از 200 هزار هكتار از اراضی این استان از بحران دریاچه ارومیه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان گفت: نزدیك به 600 هزار هكتار از زمین های زراعی و باغی این استان در اطراف دریاچه ارومیه واقع شده كه 204هزار هكتار آن به شدت تحت تاثیر پسروی آب دریاچه قرار گرفته دچار آسیب است.

وی با بیان اینکه 600 هزار هكتار از زمین های مستعد باغی و زراعی چند شهرستان در حاشیه دریاچه ارومیه واقع شده كه حوزه آذرشهر بسیار قابل توجه است افزود: متاسفانه بیشتر زمین های زراعی و باغی بخش گوگان و دشت شرامین این شهرستان به جهت شوری بیش از حد آب چاه های كشاورزی و نبود آب كافی آسیب جدی دیده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اعلام اینكه آب كشاورزی بخش عمده باغات و مزارع شهرستان آذرشهر از قنات و چاه های كشاورزی تامین می شود، بر لزوم چاره اندیشی و اقدام جدی برای حل مشكل آب كشاورزی این منطقه تاكید كرد.

محمدیان ضمن تاکید بر تغییر الگوی كشت و جایگزین كردن محصولات كم آب در مزارع زراعی آذرشهر افزود: توسعه و ترویج كاشت درختان پسته در زمین های شوره زار نتیجه خوبی داده است.

وی با بیان اینکه برای جبران كم آبی كشاورزی در آذرشهر اعتبارات لازم برای لایروبی و مرمت قنات و احداث كانال های آبیاری زراعی و باغی اختصاص داده می شود افزود: در صورت انتقال آب از سد شهید مدنی به شهرستان آذرشهر می توانیم از اعتبارات ملی در این شهرستان بهره مند شویم./س

برچسب ها: تاثیرپذیری ، هکتار ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.