سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

تعويق همه‌پرسي توسط مرسي، مانوري براي به توافق رسيدن با مخالفان

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: فشار بیش از حد مخالفان و اعمال خشونت‌آمیز آنان مرسی را مجبور به انجام یک مانور سیاسی مبنی بر تعويق همه‌پرسي درباره قانون اساسي کرده تا به نتيجه‌اي که مورد رضايت طرفين است، برسند.

احمد دستمالچی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اتفاقات اخیر درباره همه‌پرسي بيانيه قانون اساسي مصر گفت: مصر کشوری با احزاب و طوایف مختلف بوده و  تحزب‌گرایی از ديرباز در اين کشور سابقه دارد و امروز بزرگترین و قدیمی‌ترين حزب سرزمين رود نيل یعنی اخوان‌المسلمین با طیف‌های غرب‌گرا دست و پنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: ظاهر اتفاقات مصر بر سر قانون اساسی است اما باطن این اتفاقات به‌دست گرفتن آینده این کشور است.

دستمالچي با بیان اینکه مخالفان مرسی یا از بازماندگان رژیم مبارک و یا از غرب‌گرایان هستند، اظهار داشت: اتفاقات اخیر مصر درباره همه‌پرسی بیانیه قانون اساسی ممکن است در چند روز آینده با توافقات ضمنی بین طرفین حل و فصل شود.

وی ادامه داد: فشار بیش از حد مخالفان و اعمال خشونت‌آمیز آنان مرسی را مجبور به انجام یک مانور سیاسی مبنی بر تعويق همه‌پرسي درباره قانون اساسي کرده تا به نتيجه‌اي که مورد رضايت طرفين است، برسند.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند به روند تحولات در مصر بی‌تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: اکثر جمعیت مصر مسلمان بوده و دارای طبیعت ضد صهیونیستی هستند لذا درگیری امروز اسلام‌گرایان و غرب‌گرایان نشان از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از مخالفان مرسی دارد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: مرسی ، مخالفان ، موافقان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.