سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکبرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنبش‌دانشجويي بدون برنامه‌ريزي و آينده‌نگري راه به جايي نمي‌برد

دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اينکه جنبش‌دانشجويي به دلايل عدم آينده نگري و ‌بي‌تفاوتي نتوانسته رسالت اصلي خود را ايفا کند، گفت: دانشجويان بايد با ورود به عرصه فعاليت سياسي و با برنامه‌ريزي مناسب بتوانند فضاي نشاط را در به دانشگاه‌ها باز گردانند.

اميرحسين اکبرپور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پيرامون عملکرد جنبش دانشجويي امروز گفت: در حال حاضر فضاي سياسي دانشگاه‌ها سمت و سوي مشخصي ندارد و حمايت از يک نوع تفکر امري است که بايد در دانشگاه اصلاح شود و بايد اجازه داد تفکرات مختلف در چارچوب نظام در دانشگاه‌ها مطرح شوند.

اکبرپور با بيان اينکه امروز عناصر تبليغاتي و قدرت اجرايي در دست جناح‌ها و احزاب سياسي جمع شده است، تصريح کرد: متاسفانه بعضي تشکل‌هاي‌دانشجويي نيز ثبات خود را در بي‌ثباتي و طرز تفكر احزاب و جريان‌هاي سياسي جستجو مي‌کنند، که در اين صورت اصالت و رسالت اصلي خود را از دست داده‌اند.

وي در تبيين دلايل عدم تحقق رسالت تشکل‌هاي دانشجويي، گفت: جنبش دانشجويي به دلايل مختلفي از جمله عدم آينده نگري و ‌بي‌تفاوتي نتوانسته رسالت اصلي خود را پيدا کند که بايد اين امر را اصلاح کند.

اکبرپور با اشاره به اينکه شرايط دانشگاه‌ها تا حدي دست دانشجويان را در فعاليت‌ها مي‌بندد، اضافه کرد: يكي از دلايل افول فضاي دانشگاهي اتفاقات سال 88 بود، که خوشبختانه با در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري  دوباره اين جنبش به سمت احياشدن پيش مي‌رود.

اکبرپور با تاکيد بر اينکه وظيفه قشر دانشجويي حضور فعال‌تر در عرصه‌هاي سياسي است، اظهارداشت: دانشجويان بايد با ورود به عرصه فعاليت سياسي و با برنامه‌ريزي مناسب بتوانند فضاي نشاط را در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم به دانشگاه‌ها باز گردانند.

وي در پايان ضمن درخواست از مسئولان براي مساعدت بيشتر در فعاليت‌هاي دانشجويي، گفت: انجمن اسلامي دانشجويان در اين عرصه پا به ميدان گذاشته كه انشاءالله با حضور فعال و كمك دانشجويان دوباره جايگاه اصلي خود را پيدا کرده و نقش خود را توسعه خواهد بخشيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اکبر پور ، جنبش ، دانشجویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.