سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت پيشنهاد كرد:

تاسيس شركت مديريت صادرات در شهرك‌هاي صنعتي /راهكار اتصال هزاران واحد توليدي ايراني به بازارهاي جهاني

معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر ايجاد شركت‌هاي مديريت صادرات در شهرك‌هاي صنعتي گفت: بهترين راه ورود حرفه‌اي و تخصصي بنگاه‌هاي توليدي كوچك و متوسط به بازارهاي جهاني و همچنين افزايش صادرات غيرنفتي استفاده از خدمات شركت‌هاي مديريت صادرات به‌عنوان يك واسطه يا تسهيل‌كننده صادراتي است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شاتا،سيدعليرضا شجاعي، راه‌اندازي شركت‌هاي مديريت صادرات در شهرك‌هاي صنعتي را عاملي جهت متمركز شدن بازاريابي، بازارسنجي و صادرات واحدهاي كوچك و متوسط دانست و افزود: اين شركت‌ها مي‌توانند واحدهاي كوچك و متوسط توليدي را به زنجيره تجارت جهاني متصل كنند.
وي با اشاره به سابقه اين شركت‌هاي واسط در ديگر كشورها تصريح كرد: در حال حاضر اين شركت‌ها در آمريكا، اروپا، ژاپن و كشورهاي جنوب شرقي آسيا با نام‌هاي مختلفي شناخته مي‌شوند اما خدمات آن‌ها تقريبا مشابه است.
شجاعي با بيان اين‌كه واحدهاي كوچك توليدي براي صادراتي كردن محصولات خود نيازمند يك شركت هستند، ادامه داد: اين واحدها به تنهايي قادر به تامين منابع مالي و اطلاعاتي لازم براي حضور در فضاي بين‌المللي نيستند لذا وجود اين‌چنين شركت‌هايي در شهرك‌هاي صنعتي مورد تاكيد قرار مي‌گيرد.
وي با تاكيد بر اين‌كه امروزه با وجود تغييرات ايجاد شده ساختارهاي سنتي فروش پاسخگوي نيازهاي يك بنگاه توليدي نيست، افزود: بر اين اساس راهبرد توسعه صادرات بنگاه‌هاي كوچك و متوسط از طريق شركت‌هاي مديريت صادرات محقق مي‌شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروزه در هر شهرك صنعتي كه قابليت صادرات وجود دارد لازم است اين شركت‌ها تاسيس شوند تا به‌عنوان بازوي صادرات شهرك صنعتي مزبور، برنامه‌ريزي، راهبري و مديريت تمام يا بخشي از فعاليت‌هاي صادراتي بنگاه‌هاي زيرمجموعه شهرك را برعهده گيرند.
وي ايجاد شركت‌‌هاي مديريت صادرات در شهرك‌هاي صنعتي را از طريق همكاري با سازمان‌ها و تشكل‌ها اعلام و تصريح كرد: سازمان‌هايي همچون توسعه تجارت و صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي و همچنين تشكل‌ها و بنگاه‌هاي بخش خصوصي مي‌توانند در ايجاد چنين شركت‌هايي فعال باشند كه از جمله آثار ارزشمند ادغام خواهد بود.
شجاعي در تشريح مزاياي اين شركت‌ها گفت: اين طرح مي‌تواند هزاران واحد توليدي كيفي را به بازارهاي بين‌المللي متصل و ظرفيت‌هاي خالي بنگاه‌ها را تكميل كند.
وي افزود: سياست‌هاي جديد تجاري، فرصتي استثنايي براي توليدات ايراني به‌وجود آورده تا ضمن ايفاي نقش در بازارهاي داخلي، حضوري پررنگ در بازارهاي جهاني داشته باشد.
معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت در پايان گفت: امسال سال طلايي براي صادرات غيرنفتي است و انتظار مي‌رود همه واحدهاي توليدي كشور در امر توسعه صادرات محصولات خود تلاش كنند.
برچسب ها: مدیریت ، صنعت ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.