سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعهد ارتش مصر به عدم استفاده از زور عليه تظاهرکنندگان

ارتش مصر در بیانیه ای متعهد شد علیه تظاهرکنندگان به زور متوسل نشود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (منا) ؛ ارتش مصر در پی درگیری های شبانه مرگبار ، تانک های خود را مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور مستقر کرده است.

علاوه بر این ، یکی مشاوران محمد مرسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد رئیس جمهوری پنجشنبه با مردم سخن خواهد گفت.این مشاور رئیس جمهور مصر اعلام کرد مرسی در نطق تلویزیونی خود قرار است دست همکاری به سوی مخالفان دراز کند و آنان را به گفتگو فرا بخواند.این منبع مشخص نکرد آیا رئیس جمهور پیشنهادهای جدیدی مطرح خواهد کرد یا خیر.این مشاور رئیس جمهور مصر که خواست نامش فاش نشود، گفت :پیشنهادهایی روی میز قرار دارد.

 پس از درگیری ها بین طرفداران و مخالفان رئیس جمهور مصر که با واگذاری اختیارات استثنایی به خود کشور را دچار اختلاف کرده است، چندین دستگاه تانک و خودرو زرهی گارد جمهوری ، از یگان های ارتش که مسئول محافظت از رئیس جمهوری است ، در برابر کاخ ریاست جمهوری مستقر شده است .

ژنرال محمد زکی فرمانده گارد جمهوری اعلام کرد: نیروهای مسلح و گارد جمهوری ابزار سرکوب تظاهرکنندگان نخواهند بود.در بدترین خشونت ها در مصر پس از انتخاب مرسی در ماه ژوئن ، به گفته منابع رسمی ، دست‌کم پنج تظاهرکننده در درگیری های بین جناح های رقیب کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

مخالفان که از انحراف حکومت به سمت استبداد سخن می گویند همچنین به برگزاری همه پرسی مربوط به پیش نویس قانون اساسی در پانزدهم دسامبر اعتراض دارند.مخالفان مدعی هستند قانون اساسی مصر تضمین های ناچیزی برای آزادی های بیان و دین در نظر می گیرد و راه را برای اجرای گسترده تر قوانین شریعت باز می کند.
برچسب ها: ارتش ، مصر ، زور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.