سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه کردستان به مناسبت 16 آذر؛

16 آذر سرفصل از تکليفي است که بايد ادامه آن‌ را با خط سرخ نوشت

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه کردستان به مناسبت فرا رسيدن روز دانشجو بيانيه‌اي را منتشر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان جامعه اسلامي دانشگاه کردستان به مناسبت فرا رسيدن روز داشجو بيانيه‌اي را صادر کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

بسم رب شهدا و صديقين

خوشا به سعادت آنان که خدا دوست‌دارشان بود و  درس آموختنشان را مايه حفظ و ماندگاري قرار داد. حفظ در روشن‌ترين صفحات تاريخ، ماندگار در زيباترين چهره‌هاي زمان. آيا تاريخ نام قبول‌شدگان آزمون ادواري زمان را زير دست و پاي اهريمنان خواهد انداخت يا که مرتبه آنها را از ستاره به خورشيد ارتقا خواهد داد.

 هابيل خورشيد زمان شد يا قابيل؟ عيسي، مسيح زمان شد يا صهيون؟ محمد (ص) نور هدايت شد يا ابوجهل؟ استکبار ستيزان تاريخ اسلام از حمزه و بلال گرفته و حر رياحي، از مدرس (ره) گرفته تا شهداي هشت سال جنگ تحميلي و از حکيم عراقي گرفته تا احمد شاه مسعود افغاني، نام اين فدايان اسلام برگرده تاريخ سنگيني مي‌کند يا نام عبدالمالک ريگي و صدام افلقي؟ با درس بايد خود را از شهوانيات و نفسانيات حفظ کرد يا با ابزار دنيوي؟ نمره درج شده در کارنامه سر در ماديات و تحسين مدير مدرسه دارد. مهم اين است که مدير که باشد و مدرسه کجا باشد. مدير روح اله موسوي خميني (ره) و مدرسه‌اش در سوسنگرد يا اينکه نيکسون باشد و مدرسه‌اش در دانشکده فني دانشگاه تهران؟ از مدرسه دنيوي همين بر مي‌آيد که کلمات آسان آن حفظ شود و کلماتي که بار سنگين شرم دارد فراموش شود. از مصدق نام آن حفظ شود و کودتاي عليه وي و حاميان کودتا فراموش شود از 16 آذر يادبودش حفظ شود و 16 آذر با نيکسونش فراموش شود. از 22 بهمن 57 تنها ليست شهداي گلگون کفنش حفظ شود، آمريکا و کاپيتالاسيونش فراموش شود. حق دارند فراموش کنند چرا که اين کلمات فراموش شده از درس تاريخ، همگي ريشه در سرفصل‌هايي دارند که تماشاچيان تاريخ و منافقان فرصت‌طلب در نوشتن آن نقشي نداشته‌اند و حضورشان در صف تحسين غنائم از محاسبات اشتباهشان بوده است.

 به ويژه که در دهه اخير شاهد کوچ زنانه‌شان به مهد آرزوهايشان بوده‌‌ايم. در لس‌آنجس همه آنچه به دنبالش بوده‌اند هست و خبري از تحريم و جان فشاني براي اسلام و وطن نيست. براي مشروطان مدرسه عشق، همان بهتر که در لس‌آنجلس خوابيدن و به وطن اسلام نگريستن.

16 آذر تنها يک اتفاق در بستر تاريخ نيست که فقط تکليفمان از بر نمودن کلماتش باشد بلکه يک سرفصل از تکليفمان است که بايد ادامه آن‌را با خط سرخ نوشت. نه گفتن به متجاوزان خون‌خوار تاريخ که مدال ارائه‌هايشان از سر سرخ پوست‌ها و اسجاد سياه پوستان مزين شده است. براي امتي که رسول‌شان ملاک برابري را تقواي الهي مي‌داند يک تکليف است.

دانشکده فني دانشگاه تهران و دانشجويانش حق داشتند و دارند که سروري نيکسون‌ها را تحمل نکنند. چرا که بيرق‌هايشان نشان از فرهنگ و تمدني پر افتخار دارد. فرهنگ و تمدني که امپراطوري اسکندر را با وجود استيلاي کامل بر کشور در کمتر از يک قرن با همه مظاهر تمدن غربي‌اش با جسمي بي‌جان بدرقه مي‌کند به گونه‌اي که پس ازآن اشکانيان کوچکترين اثري از تمدن رم را در ايران نمي‌پذيرند و اين در حالي است که پس از قرن‌ها حکام عرب از ايران رفته و ايرانيان زمام امور کشور را در دست گرفته‌اند، همه اقوام اين سرزمين آنچنان آگاهانه و عاشقانه تنها يک دفتر تکليف به نام اسلام بر مي‌گيزنند که قوم مغول با همه سردمداري‌شان در توهش، سرتعظيم در مقابل آن فرود مي‌آورد و پس از بازگشت به زادگاهشان برگي از آن را به تبرک با خود مي‌برند.

چرا جواني با اين دفتر پر افتخار بايد در مقابل مالکان گوانتانامو و ميراث‌داران هيروشيما سرفرود آرد. سالروز 16 آذر تنها با نيکسونش معنا پيدا مي‌کند تا امروز ما دانشجويان بدانيم و بنويسيم تکليف شب يلدا را تا ميراث خواران نيکسون بدانند و بخوانند که طولاني‌ترين شب سال شب شمارش موشک‌هاي فجر است که در دل شب چراغ فلسطين را بر مي‌افروزد و تروريست بين الملل را کور مي‌کند از ويژگي‌هاي تاريخ نويساني که با خون سرخ خود تاريخ جهان را در دل نخلستان‌ها مي‌نويسد اين است که حرفي از آن را فراموش نخواهند نمود.

ما دانشجويان جامعه اسلامي دانشگاه کردستان ضمن گراميداشت ياد اين روز بزرگ دوباره هم پيمان مي‌شويم که دشادوش اين ملت بزرگ از همه آرمان‌هاي شهداي والا مقام اسلام و ايران پاسداري نماييم و از مديران و مسئولين کشور دعوت مي‌نماييم ضمن پايبندي به اين آرمان‌ها بر حسب ضرورت زمان جاي استراتژيک کشور را بيش از پيش درک نمايند. همچنين دانشجويان اين تشکل از کليه مسئولين کشور مي‌خواهند که با پيروي از فرامين و راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري (مدظله) در اين آزمون نيز همانند ملت سرفراز شوند.

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه کردستان هرگونه هم‌نوايي با ايادي استکبار را که از سوي برخي تازه به دوران رسيده‌ها و آقا زاده‌هايي که توهم مالکيت بر ملت را دارند محکوم نموده و ايجاد چالش‌هاي مذبوحانه و مهره چيني‌هاي شبانه اهل کوفه را به ياري ايزد يکتا محکوم به شکست مي‌داند.

درود برصدايي که فرياد زند: مرگ بر آمريکا

گرامي‌باد ياد و خاطره مجاهدان و اسکتبار ستيران راه خدا

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه کردستان.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.