سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برنامه هاي ويژه پليس اصفهان براي كاهش آلودگي هوا

فرمانده انتظامي استان اصفهان از اجراي برنامه هاي ويژه اين فرماندهي برای كاهش آلاينده هاي جوي در روزهاي آينده در محدوده كلانشهر اصفهان و شهرستان هاي همجوار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان سردار" عبد الرضا آقاخاني" اظهار داشت: در سال هاي اخير افزايش آلاينده هاي جوي را در كلانشهر اصفهان و تعدادي از شهرستان هاي همجوار بوديم كه در اين خصوص پليس اصفهان برنامه هاي ويژه اي براي رفع اين مشکل طرح ريزي كرده است.

وي با بيان اينكه يكي از راهكارهاي كاهش آلودگي هوا اجراي طرح زوج و فرد خودروها است گفت: اين طرح كه از دو سال پيش در كلانشهر اصفهان به اجرا در آمد با قوت و شدت بيشتري در محدوده مركزي شهر اجرا مي شود و رانندگاني كه اين طرح را ناديده بگيرند با اعمال قانون جدي ماموران پليس راهنمايي و رانندگي مواجه خواهند شد.

سردار آقاخاني با اشاره به نصب دوربين هاي الكترونيكي نظارت تصويري در مبادي ورودي طرح زوج و فرد شهر اصفهان بيان داشت: علاوه بر حضور فيزيكي نيروهاي پليس راهور محدوده هاي طرح زوج و فرد از طريق دوربين هاي الكترونيكي نيز به دقت كنترل مي شوند و پس از ثبت تخلفات رانندگان به طور خودکار جريمه متخلفان صادر و از طريق پست به در منازلشان ارسال مي شود.

اين مقام مسئول يكي ديگر از تمهيدات پليس استان براي كاهش آلاينده هاي جوي كلانشهر اصفهان را جلوگيري از تردد خودروهاي دودزا عنوان كرد و افزود: در اين خصوص پليس از تردد تمامي خودروها و موتورسيكلت هاي دودزای دولتي و شخصي جلوگيري و اعمال قانون می کند .

رييس پليس استان در ادامه يكي از عوامل آلودگي هوا را نقص فني خودروها عنوان كرد و با اشاره با آمادگي تمامي مراكز معاينه فني خودروها در سطح شهر اصفهان و شهرستان هاي همجوار گفت: بهتر است قبل از اينكه برخوردي از سوي ماموران پليس صورت گيرد رانندگان خود به مراكز معاينه فني مراجعه و خودروي خود را از نظر آلاينده بودن آزمایش كنند تا مشكلي در اين خصوص براي آنها پيش نيايد.

سردار آقاخاني در پايان ضمن تقدير از مردم فهيم و با فرهنگ اصفهان كه در تمامي زمينه ها يار و مددكار پليس بوده اند خواست تا حتي المقدور از بيرون آوردن خودروهاي شخصي خودداري كرده و براي عبور و مرور خود از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند، تا هم در كاهش آلودگي هوا و هم در كاهش بار ترافيك محدوده مركزي شهر سهيم شوند/س  

برچسب ها: اصفهان ، پلیس ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.