سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

تحليل و تبيين جريان دانشجويي، واكنش دانشجويان در اعتراض اصلاح طرح قانون انتخابات رياست جمهوري و بررسي پديده بيداري اسلامي از مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند که مهمترين عناوين آن را در زير مي‌خوانيد:



حجت الاسلام هرندي: اصلاح سبک زندگي هدف و ماهيت انقلاب فرهنگي بود
يك محقق و پژوهشگر مسائل ديني گفت: هدف اصلی انقلاب فرهنگی حاکمیت فرهنگ اسلامی بر جامعه بود انتظار مي‌رود که فرهنگ اسلامی با اصالت‌های بومي در جامعه استقرار پیدا کند و در همه شئون زندگی مردم اثر مثبت بگذارد.

خسرو دانشجو: فرهنگ بسيج خار چشم دشمنان است
رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينکه فرهنگ بسيج خار چشم دشمنان است، گفت: افتخار ما اين است که در لباس بسيج به جامعه خود خدمت مي‌کنيم.


ولايتي: دفاع از حکومت و مردم سوريه با تمام توان/ تلاش غرب براي تغيير محتواي بيداري اسلامي
دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي درباره تلاش غرب براي تبديل تحولات بيداري اسلامي به بهار عربي گفت: تحولات منطقه حاکي از بيداري اسلامي است که حوادث اخير مصر در رابطه با تصويب قانون اساسي مجلس موسسان مصر براساس قوانين اسلامي اين امر را اثبات مي‌کند.


لاريجاني: مذاکره با آمريکا قابل قبول نيست/ روش‌هاي غيرمتداول غرب براي بازجويي از افراد
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با بيان اينکه مذاکره با آمريکا اصلا قابل قبول نيست، گفت: کشورمان بايد استراتژي ايستادگي و مقاومت را در مقابل آمريکا اعمال کند.


پورمحمدی: نامه‌ای کاملا سری به مقام معظم رهبري نوشتم/اگر رئیس جمهور بودم قانون را رعایت می‌کردم

رئیس بازرسی کل کشور گفت: اگر به جای رئیس‌جمهور در کشور بودم،‌ رعایت و احترام به قانون و اجرای آنرا مورد توجه قرار می‌دادم.


حداد‌عادل: براي مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات داراي اشكالاتي است كه گويا طراحان آن نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه بهتراست اين ماده را حذف كنند.


انتظارات رهبر معظم انقلاب از جنبش‌دانشجويي: محافظه‌کاري بزرگترين آفت جنبش دانشجويي است/دانشجو بايد مطالبه‌گر باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامي يكي از آسيب‌هايي كه متوجه تشكل‌هاست را عدم اولويت‌بندي فعاليت‌ها براساس ضرورت عنوان کرده و فرمودند:«گاهي مشاهده مي‌شود تشكل‌هاي دانشجويي در اولويت‌سنجي فعاليت‌ها دچار اشتباه مي‌شوند و بعضا فعاليت آنها به برنامه‌هاي مناسبتي و اغلب پر هزينه و بي‌نتيجه منحصر مي‌شود.»


بيانيه پاياني تجمع دانشجويان تهران مقابل مجلس: اصلاح قانون انتخابات آرمان‌هاي انقلاب را مانند هلو در دهان جريان‌هاي مشکوک قرار مي‌دهد

در بيانيه پاياني تشکل‌هاي دانشجويي تجمع کننده مقابل مجلس بيان شد: اصلاح‌گري که انقلاب و آرمان‌هاي بزرگش را همانند هلوي پوست کنده‌اي در دهان برخي احزاب خاص و جزيانات سياسي مشکوک قرار خواهد دهد براي ما تفسيري جز فساد قانون نخواهد داشت.


کوچک‌زاده: پيشنهاددهندگان طرح اصلاح قانون انتخابات پاسخگو باشند
نماینده تهران در مجلس با طرح چند سوال خواستار پاسخگویی پیشنهادکنندگان طرح اصلاح قانون انتخابات شد و گفت:‌چرا قانونی وضع نمی‌کنند که معلوم شود اگر کسی قبل از اتمام شمارش آرا اعلام نتیجه کرد باید با او چه معامله‌ای انجام داد؛ چرا قانونی وضع نمی‌کنند تا تکلیف کسانی را مشخص کنند که مردم را تشویق به اغتشاش و آشوب و ریختن به خیابان‌ها کردند.

جلالی: لاريجاني هم با تصويب ماده 35 اصلاح قانون انتخابات مخالف است/ خود را براي مردم دلسوزتر از نمايندگان ندانيد

نماینده مردم شاهرود با بيان اينکه اگر کسی بخواهد از طرف مردم حرف بزند، قطعا آن فرد نماينده مجلس است، گفت: آقاي لاریجانی ابتدا در مورد این ماده شبهه داشت، ولی بعد از جلسات متعددی که با حقوق‌دانانان شوراي نگهبان داشت، در حال حاضر با ماده 35 مخالف است.

جلالی: خاموشی،‌ خودسانسوري و تک‌قطبی بودن آفت‌هاي جریان دانشجویی
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مرکز خاموشی،‌خود سانسوري و تک قطبی بودن جریان دانشجویی در فضای دانشگاه‌ را خطر بزرگی عنوان کرد که که جنبش دانشجويي را با تهدید مواجه مي‌کند.


حمدیه: وظیفه جنبش‌ دانشجویی دوری از مصلحت‌اندیشی است/دادمان:چرا انجمن اسلامی از دولت اصلاحات دفاع کرد؟
مناظره دانشجویی با حضور اعضا سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و اعضا سابق بسیج دانشگاه شریف عملکرد جنبش دانشجویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد واکاوی قرار گرفت.


مرتضویان: استقلا‌ل‌طلبی مانعي براي انحراف جريان‌هاي دانشجويي است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز با بيان اينكه اگر دانشجویان روحیه استقلا‌ل‌طلبی خود را حفظ کنند دچار انحراف نمي‌شوند، گفت: هر جامعه‌ای داراي گرایشات مختلف سیاسی است که اگر جریان دانشجویی به يکي از اين گروه‌ها متوسل شود تاثيرات منفي بر جامعه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.