سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمونه اي از دموکراسي غربي؛

بيش از هفتاد هزار کودک زنداني در آمريکا

استاد دانشگاه کاليفرنيا گفت هفتاد هزار و هفتصد و نود و دو کودک آمريکايي در زندان‌هاي اطفال نگهداري مي‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپايگاه خبري سِنتِنسينگ پراجِکت‌؛  موسسه‌اي که براي اصلاح شرايط زندان کودکان بزهکار تلاش مي‌کند اعلام کرد: ريچارد راس که پنج سال را صرف مصاحبه با بيش از يک هزار کودک در سيصد مرکز بازداشتگاهي کودکان بزهکار کرده است گفت: يک دانش آموز کلاس پنجمي به سلولي بتني در مرکز بازداشتگاهي اطفال در واشو کانتي ايالت نوادا منتقل و از وي خواسته شد کفش‌ها و کمربند خود را در بياورد. اين دانش آموز از ساعت ده صبح تا شش و نيم بعد از ظهر منتظر شد تا مادرش - يک مهاجر فاقد اوراق شناسايي - براي بردن او بيايد. اين دانش آموز به سبب دعوا کردن با دانش آموز ديگري در مدرسه در آن روز، به اين مرکز بازداشتگاهي آورده شد و بسيار هم ترسيده بود.

اين فقط يک مورد از صحنه‌هاي متعددي به شمار مي‌رود که راس حين عکس گرفتن براي نوشتن کتاب تازه خود به نام "عدالت در مورد اطفال" با آن روبرو شده است. راس معتقد است کودکان به اشتباه از مراکز بازداشتگاهي سر در مي‌آورند. وي خاطر نشان کرد ماليات دهندگان، هزينه‌هاي سنگين نگهداري اين اطفال از غذا گرفته تا تحصيل آنها در مدرسه زندان را  پرداخت مي‌کنند در نتيجه توجه عمومي افزايش يافته است.

مردم آمريکا تازه شروع به توجه اين موضوع کرده‌اند. اَشلي نِليس کارشناس روانشناسي اطفال گفت: پيروزي‌هاي اخير در زمينه دفاع از مجرمان کودک، عمدتا ناشي از تلاش‌هاي موفقيت آميز عمومي در زمينه تحصيل است. مردم حتي تا پنج سال قبل نمي‌دانستند که اطفال در آمريکا بدون اينکه از حق آزادي مشروط برخوردار باشند، به حبس ابد محکوم مي‌شوند.
برچسب ها: زندان ، کودک ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.