سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین جشنواره سراسری بازیگری تئاتر "نقطه" سال آینده برگزار می شود

سومین جشنواره سراسری بازیگری تئاتر "نقطه"، اردیبهشت ماه سال آینده، برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر؛"حامد نصرآبادیان"، طراح و دبیر این جشنواره،  گفت: سومین جشنواره سراسری بازیگری تئاتر "نقطه" با همکاری معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در دو گروه تئاتر دانشگاهی و تئاتر تجربی و در سه بخش جداگانه "حس – بدن – بیان" با محوریت دیالوگی با خدا اردیبهشت ماه سال آینده میزبان گروه های نمایشی کل کشور خواهد بود
وی با اشاره به اینکه متقاضیان شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا پایان دی ماه 91 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، در مورد شرایط پذیرش آثار در مرحله انتخاب بیان کرد: زمان اجرای هر اثر نمایشی باید کمتر از 9 دقیقه و همسو با محوریت جشنواره سوم باشد و کارگردان نمایش باید تمرکز خود را فقط بر بازیگر بگذارد، زیرا آثار منتخب سومین جشنواره سراسری "نقطه" روی صحنه ای خالی از دکور و داخل نوری به قطر پنج متر اجرا می شوند.
وی با بیان اینکه کارگردانان نباید بخشی از نمایش های بلند خود را، که در جشنواره های پیشین ارائه کرده اند، در این جشنواره شرکت دهند، اظهار کرد: آثار نمایشی بخش تئاتر دانشگاهی در قالب رقابتی و بخش تئاتر تجربی در قالب جنبی هر کدام جداگانه در بخش و گروه خود به صحنه می روند.
نصرآبادیان برپایی سمینارهای آموزشی " حس – بدن – بیان " را، که با حضور استادان برجسته تئاتر کشور در سومین جشنواره سراسری بازیگری تئاتر "نقطه" برگزار می شود، از دیگر اتفاقات مهم این جشنواره عنوان کرد.
بر اساس اين گزارش؛ علاقه مندان برای شرکت در سومین جشنواره "نقطه" تا پایان دی ماه فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.  آثار این جشنواره 5 و 6 اسفندماه سال جاری مورد بازبینی قرار می گیرند.
گفتنی است؛ دبیرخانه سومین جشنواره "نقطه" در اراک، دانشگاه آزاد اسلامی اراک (فلق)، دانشکده علوم انسانی، گروه مستقل هنر واقع شده است./ص

برچسب ها: جشنواره ، سراسری ، تئاتر ، نقطه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.