سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملل درباره پيامدهاي شهرک سازيهاي رژيم صهيونيستي

سازمان ملل درباره پیامدهای تصمیم رژیم صهیونیستی به ساخت و سازهای جدید در سرزمین های فلسطینی ها و تهدید مذاکرات آینده صلح هشدار داد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛ برهمین اساس بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای ادامه شهرک سازی ها اسرائیل را در سرزمین های اشغالی بر خلاف قوانین بین المللی دانست و تصریح کرد این اقدام اسرائیل می تواند راه حل دو کشور و روند صلح خاورمیانه با تهدید کند.

این بیانیه اندکی پس از پذیرش فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو در سازمان ملل منتشر شده است. فلسطینی های کرانه باختری این موفقیت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را جشن گرفته اند.

این شبکه در گزارش خود از استقبال فلسطینی ها از عباس در رام الله به خوشخالی آنها از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر پذیرش فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو اشاره کرد.نیکل جانسون خبرنگار الجزیره در گزارش خود از رام الله افزود: عضویت فلسطین در سازمان ملل بر محبوبیت عباس و جنبش فتح در میان فلسطینی ها افزوده است.

خبرنگار الجزیره در ادامه به چالش های عباس از جمله قدرتمند تر شدن حماس- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- رقیب سیاسی فتح و اینکه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس تصمیم دارد برای نخستین بار(پس از محاصره غزه) به غزه سفر کند، اشاره کرد.

این منبع افزود یکی دیگر از چالش های پیش روی عباس، تصمیم اسرائیل برای تنبیه فلسطینیها به خاطر عضویت در سازمان ملل است . دولت اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد یک میلیون و دویست هزار دلار از درآمدهای مالیاتی مناطق اشغالی را به تشکیلات خودگردان تحویل نخواهد داد.

اسرائیل همچنین اعلام کرد قصد دارد سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و شرق قدس بسازد.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بیانیه خود درباره ساخت شهرک های یهودی نشین جدید، اقدام فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را نقض توافق نامه های خود با اسرائیل دانست.
برچسب ها: سازمان ، ملل ، صهیوینست ، شهرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.