سرویس امنیتی اسرائیل با تصمیم نتانیاهو برای ادامه شهرک سازی در بیت المقدس مخالف است.

روزنامه السیاسه ؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیروز اعلام کرد دولتش به شهرک سازی در قدس شرقی و کرانه باختری ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد تا زمانی که فلسطینی ها اسرائیل را به عنوان کشور مردم یهودی به رسمیت نشناسند و تا زمانی که درگیری پایان نیابد کشوری به نام فلسطین به وجود نخواهد آمد.

نتانیاهو که در ابتدای نشست هفتگی کابینه اش سخن می گفت افزود: امروز ما در بیت المقدس در حال شهرک سازی هستیم و به این کار خود در هر مکانی که برای منافع راهبردی اسرائیل لازم باشد ادامه خواهیم داد.

در عین حال، روزنامه های اسرائیلی نوشتند سرویس امنیتی اسرائیل با تصمیم نتانیاهو برای ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرک ها و اجرای طرح های ساختمانی دیگر در منطقه «ای 1» مخالف است.

روزنامه اسرائیلی معاریو نوشت سرویس امنیتی اسرائیل با تصمیم نتانیاهو مخالفت کرده و معتقد است چنین تنبهات و مجازاتهایی تنها باید زمانی به کار گرفته شود که فلسطینیان تصمیم بگیرند در دادگاه کیفری بین المللی در لاهه علیه اسرائیل اقامه دعوی بکنند.

این روزنامه می افزاید نتانیاهو و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل، وقتی با هدف جلوگیری از فشارهای بین المللی بر اسرائیل اعلام کردند این رژیم به طرح فلسطینیان در سازمان ملل واکنشی نشان نخواهد داد جامعه بین المللی را فریب دادند. همان گونه که این رژیم تنها دو ساعت پیش از انتشار این تصمیم خود در رسانه ها‌، آن را به کاخ سفید اعلام کرده است.

گفتنی است روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت براساس تصمیم اسرائیل، یک هزار واحد مسکونی در دو شهرک «بسگات زئیف» و «گیلو» و 250 واحد مسکونی هم در شهرک «گفعات زئیف» در قدس شرقی ساخته خواهد شد.
برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار