سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات مخالفان و تحصن موافقان مرسی

در حالی که مخالفان مصری برای تظاهرات به سوی کاخ ریاست جمهوری آماده می شوند، شمار بیشتری از طرفداران محمد مرسی به تحصن کنندگان در برابر دادگاه عالی قانون اساسی این کشور می پیوندند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی ؛  شمار بیشتری از تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی به تحصن کنندگان در برابر دادگاه عالی قانون اساسی مصر اضافه می شوند. این اقدام به چالش کشیدن تصمیم باشگاه قضات مصر در مورد مخالفت با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی است. این تظاهرات باعث فلج شدن تردد در این بخش از قاهره شده است.

 بعضی از شاهدان می گویند این تظاهرکنندگان به صورت سازماندهی شده و با اتوبوس به این منطقه آورده می شوند. این تظاهرکنندگان پلاکاردهایی علیه دستگاه قضایی مصر به همراه دارند و به طور مشخص علیه دادگاه عالی قانون اساسی شعار می دهند و آن را مسئول بحران کنونی در این کشور می دانند.

تحصن معترضان در میدان التحریر قاهره همچنان ادامه داد و روز گذشته نشست جبهه نجات ملی مصر برگزار شد. گروههای انقلابی غیردینی مصر عضو این جبهه هستند. اعضای این جبهه در نشست خبری بر موضع خود در مخالفت با متمم قانون اساسی تاکید کردند. آنها می گویند فردا از میدان التحریر به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت خواهند کرد تا محمد مرسی را به لغو متمم و نیز لغو همه پرسی وادار کنند.

محمود مکی معاون رئیس جمهور مصر که یکی از قضات سرشناس این کشور است تاکید کرد محمد مرسی به او تعهد داده است دیگر از اختیارات خود بر اساس متمم قانون اساسی استفاده نکند. تصمیم باشگاه قضات مصر در مورد خودداری از نظارت بر همه پرسی قانون اساسی الزام آور است و شورای عالی قضات مصر باید در این باره تصمیم گیری کند. این شورا تاکنون در مورد نظارت بر همه پرسی قانون اساسی موضع گیری نکرده است.
برچسب ها: مرسی ، مصر ، تظاهرکننده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.