سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

میزان سوء تغذیه در بانوان سیستان و بلوچستان دو برابر نرم كشوری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی - درمانی زاهدان گفت: مشكل سوء تغذیه و فقر آهن در بانوان این استان دو برابر نرم كشوری است.

،به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، مهدی طباطبایی اظهار داشت: كم خونی و فقر آهن گسترده ترین و شایعترین نوع كمبود ریزمغذی ها (كمبود ویتامین ها و املاح در بدن ) در جهان است كه یك سوم جمعیت دنیا را گرفتار كرده است.

وی بیان كرد: بر اثر كمبود آهن، كم خونی در بدن فرد ایجاد می شود و امكان ابتلا به این عارضه در همه افراد با سنین مختلف وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: با توجه به اینكه دختران نوجوان امروز مادران فردای جامعه بوده و بیشتر در معرض كمبود آهن قرار دارند به منظور پیشگیری از كم خونی، هر ساله برنامه آهن یاری در مدارس راهنمایی و دبیرستانهای دخترانه سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

وی بیان كرد: امسال نیز 81 هزار دانش آموز دختر مدارس راهنمایی و دبیرستانهای سیستان و بلوچستان زیر پوشش برنامه آهن یاری قرار می گیرند.

او اظهار داشت: اجرای برنامه آهن یاری در سیستان و بلوچستان از 15 آبان ماه امسال آغاز شده و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد.

طباطبایی به بانوان توصیه كرد: یك ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف قرص آهن و مواد غذایی آهن دار، چایی، قهوه و لبنیات مصرف نكنند تا اثر آهن در بدن از بین نرود./س
برچسب ها: سوء ، تغذیه ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.