سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دي‌وي‌دي رايگان براي عبور از ديوار بي‌اعتمادي؟

مهران مديري قرار است در اولين قسمت از مجموعه جديدش ناگفته‌هاي زيادي از قهوه تلخ را بگويد، ناگفته‌هايي که مي‌تواند واکنش‌هاي فراواني را در پي داشته باشد.

به گزارش حوزه وبگردی باشگاه خبرنگاران، داستان قهوه تلخ و مهران مديري هرچقدر آغاز خوب و منحصر به فردي داشت پايان نااميد کننده و تلخي تقديم مخاطبانش کرد. مخاطبان پس از آنکه مشخص شد قرار نيست پايان قهوه تلخ را ببينند و اين مجموعه توزيع شده در شبکه نمايش کامل نخواهد شد واکنش‌هاي بسيار منفي‌اي از خودشان نشان دادند که خب مديري در سيبل همه اين انتقادات بود.

 بعداز نيمه کاره رها شدن سريال «قهوه تلخ»، گرچه عوامل سريال و مديران شرکت گلرنگ پخش، بارها در مصاحبه با رسانه‌هاي مختلف، مديري را در اين قضيه بي‌تقصير جلوه دادند و توپ را به زمين تهيه کننده و ارشاد انداختند اما گويا ذهنيت مخاطبان نسبت به اين کارگردان، چندان تغييري نکرده است.

آنهايي که به دعوت مديري به جمع مخاطبان پروپا قرص اين سريال پيوسته بودند، طبيعي است نيمه کاره رها شدن سريال‌ها را از چشم او ببينند و تمايل کمتري به دنبال کردن سريال جديدش داشته باشند و اين يک تهديد جدي مالي براي پروژه جديد مديري است.

گويا مهران مديري و عوامل سريالش هم کاملا به اين مسئله واقفند چون تصميم گرفته‌اند 10-15 روز قبل از توزيع اولين سريال «ويلاي من»، دي‌وي‌دي رايگاني را به بازار بفرستند و خيلي از ابهامات قبلي را به وسيله آن رفع و رجوع کنند. مديري قرار است در اين دي‌وي‌دي رايگان، علاوه بر توضيحاتي راجع به پروژه جديد، رودر روي مخاطبان قرار بگيرد و شک و شبهه‌هاي باقي مانده از «قهوه تلخ» را خاتمه دهد.

حالا اينکه قرار است مديري چه ناگفته‌هايي را بيان کند و مخاطب پس از شنيدن ناگفته‌هاي او آيا به مديري و سريال جديدش اعتماد خواهد کرد يا نه بايد منتظر اين دي‌وي‌دي وعده داده شده ماند. اما از آنجايي که  او در اين سال‌ها خيلي کم لب به انتقاد گشوده و در مقابل اکثر اتفاقات و حواشي دور و اطرافش از حربه سکوت استفاده کرده قطعا صحبت‌هاي او مي‌تواند آدم‌هاي جديدي را وارد قهوه تلخ ناکام کند.

*تبرئه مديري بيرون از ويلاي من

دست‌اندر کاران سريال «ويلاي من»، تصميم دارند قبل از توزيع اولين قسمت آن دي‌وي‌دي رايگاني به بازار عرضه کنند. در اين دي‌وي‌دي،‌ ضمن ارائه آنونس‌هاي سريال،‌ مهران مديري به طور مفصل راجع به ابهامات و اتفاق‌هاي قهوه تلخ توضيح خواهد داد.

بعد از تجربه ناخوشايندي که قطع نيمه‌کاره قهوه تلخ در ذهن مخاطبان به جا گذاشت، دست‌اندر کاران سريال جديد مهران مديري تصميم گرفتند قبل از توزيع اولين سريال «ويلاي من»، براي رفع اين حواشي و تغيير ذهنيت‌ها اقدامي اساسي انجام دهند. با اين قرار بود مديري ابتداي اولين سري «ويلاي من»، روي صندلي بنشيند و راجع به حواشي سريال قبلي‌اش صحبت کند اما گويا تصميم گرفته قضيه را پيش از شروع توزيع سريال جديد، فيصله دهد. مدير فرهنگي گلرنگ پخش، درباره تصميم جديدي مديري و زمان توزيع اولين سري «ويلاي من»‌ توضيح دهد.

* توزيع دي‌وي‌دي رايگان

به گفته مصطفي بصيري،‌مدير فرهنگي گلرنگ پخش، ‌حدود 10 روز قبل از شروع توزيع سري اول «ويلاي من»، دي‌وي‌دي رايگان با لوگوي اين سريال از طرف شرکت گلرنگ براي آشنايي مخاطبان با اين پروژه به بازار مي‌آيد. او درباره دي‌وي‌دي توضيح مي‌دهد: «در اين پک، علاوه بر آنونس تبليغاتي، معرفي شخصيت‌ها و بخش‌هاي جالبي از خود سريال هم براي آشنايي مخاطبان با حال و هواي کمدي کار، گنجانده شده است. ضمن اينکه خود مهران مديري در بخشي به صورت رو در رو با مخاطبان صحبت مي‌کند و راجع به مشکلات پيش آمده براي «قهوه تلخ» توضيح مي‌دهد.» به گفته بصيري، مديري علاوه بر رفع ابهامات سريال قبلي‌اش، ذهن مخاطبان را با جنس کمدي و حال و هواي سريال جديدش به هم آشنا مي‌کند.

* توزيع سريال از نيمه اول دي

بعد از گذشت 20 روز از شروع توليد سريال «ويلاي من»، به گفته بصيري بخش عمده مراحل توليد دو قسمت اول اين سريال به پايان رسيده و تا پايان اين هفته،‌ پيگيري‌هاي لازم براي دريافت مجوز براي توزيع آن از وزارت ارشاد انجام مي‌شود. آن طور که بصيري تخمين مي‌زند، سري اول سريال تا نيمه اول دي به بازار مي‌آيد. او مي‌گويد: « در صورتي که ارشاد براي صدور مجوز،‌همکاري خوبي با ما داشته باشد به احتمال زياد تا نيمه اول دي،‌ پخش منظم آن را شروع مي‌کنيم.» البته به احتمال زياد از اواخر آذر، پک رايگان مخصوص هم در سوپر مارکت‌ها و مراکز صوتي و تصويري در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.

* کمدي قصه پيرمرد و بچه‌هاي ناخلف

قصه سريال «ويلاي من» درباره پيرمردي 90 ساله و پولدار است که اتفاقات نقش او را خود مديري بازي مي‌کند. تلاش‌هاي ما براي فهيمدن جزئيات فيلمنامه و چگونگي انتخاب بازيگران براي نقش‌ها از طريق خشايار ا لوند و ژوله بي‌نتيجه ماند چون هر دوي اين نويسندگان معتقدند که مديري تمايلي ندارد صحبتي درباره کارش در جايي درج شود اما آنطور که در خبرهاي مختلف راجع به داستان و فضاي اين سريال آمده، پيرمرد مورد نظر، 8 فرزند دارد و قرار است به زودي فوت کند.

بچه‌هاي او همگي خارج از کشور زندگي مي‌کنند و با شنيدن خبر نزديک شدن مرگ پدر، تصميم مي‌گيرند سر او کلاه بگذارند و سرمايه‌اش را بالا بکشند در اين ميان يکي از فرزندان او که اتفاقا در ايران زندگي مي‌کند و کارمند بانک است، با بقيه همراهي نمي‌کند و مقابل خواهر و برادرهايش در مي‌آيد. قصه اين سريال در محل يک ويلاي متروک اتفاق مي‌افتد که به گفته خود مديري، دو هفته،‌ سه شيفت همه گروه کار کرده‌اند تا به شکل و شمايل کنوني در بيايد.

* تضمين عوامل، براي تکرار نشدن تجربه قهوه تلخ

با اينکه مديري قرار است دي‌وي‌دي رايگان به بازار بفرستد و هرطور شده بي‌تقصير بودنش در پروژه «قهوه تلخ» را به گوش مخاطبان برساند اما بايد تضميني وجود  داشته باشد که «ويلاي من»، تجربه ناخوشايند قبلي را تکرار نکند. درباره اين تضمين چگونه به مخاطبان داده مي‌شود از بصيري مي‌پرسيم، او مي‌گويد:‌ « بخشي از مشکلات ناتمام ماندن «قهوه تلخ»، به اين مسئله برمي‌گشت که مديري، روي تمام بخش‌هاي کار تسلط نداشت. الان مديري، همزمان کارگرداني و تهيه کنندگي کار را بر عهده دارد و قطعا ديگر چنين مشکلاتي پيش نخواهد آمد. از طرف ديگر تمام مراحل از سرمايه گذاري گرفته تا تکثير، توزيع و تمام خدمات، توسط شرکت گلرنگ پخش انجام مي‌شود. زماني که مديريت اقتصادي و مالي سريال کاملا دست خودمان باشد خيلي راحت مي‌توانيم تضمين کنيم «قهوه تلخ»، دوباره تکرار نشود.»

* سريال مديري با زيرنويس کردي و ترکي

به گفته بصيري براي «ويلاي من» چهار زير نويس ترک، کرد، عرب و انگليسي زبان در نظر گرفته شده تا مخاطبان غير فارسي زبان هم بتوانند از آن استفاده کنند. اين سريال 44 قسمتي، طبق برنامه ريزي قرار است در 22 سري به بازار بيايد. به گفته مدير فرهنگي گلرنگ پخش، نحوه توزيع اين سريال هفته‌اي يک بار در نظر گرفته شده: « تا جايي که در حوزه اختيارات ما باشد، پخش هفته‌اي يک بار يا نهايتا سه بار در ماه را براي آن تعريف کرده‌ايم. مگر اينکه با مشکلاتي نظير وقفه در صدور مجوز ارشاد يا شبيه به آن مواجه باشيم.»

* بي‌خبري از جزئيات کار

مهران مديري بعد از اينکه براي سريال  جديدش، سراغ چهره‌هاي جديد و غير کمدي از جمله آتنه فقيه نصيري، حسن پور شيرازي و کمند امير سليماني رفت و کنار سيامک انصاري، هادي کاظمي، برزو ارجمند و اليکا عبدالرازقي و... از آنها بازي گرفت،‌ گويا کاوه آهنين‌جان و رابعه اسکويي را هم به جمع اين بازيگران اضافه کرده است. البته از آنجايي که مديري معمولا عادت دارد به مرور از بازيگران جديد رونمايي کند، اين احتمال وجود دارد که به زودي بازيگران ديگري هم به کار اضافه شود. بصيري در اين باره اطلاعات خاصي در اختيار ما نمي‌گذارد و مي‌گويد بهتر است براي فهميدن جزئيات کار، يک مقدار بيشتر صبر کنيم تا خود مديري تصميم بگيرد اسرارش را فاش کند. به هر حال طبق گفته‌هاي مدير فرهنگي گلرنگ پخش،‌ «ويلاي من» مديري، نهايتا تا يک ماه آينده به بازار مي‌آيد.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/
پ2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.