سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدر خبر داد

تثبیت حدود مالکیت‌ها با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات

معاون راهبردی قوه قضائیه: تثبیت حدود مالکیت‌ها و شفاف سازی اطلاعات املاک با بهره گیری از فناوری اطلاعات و مدرنیزاسیون فرآیندهای ثبتی از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که باید علیرغم مقاومت‌هایی که این سازمان با آن مواجه است با جدیت آن را پیگیری نماید.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،  محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که به مناسبت هفته بسیج در جمع بسیجیان این سازمان سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری  هر کس از آحاد مردم که دل در گرو پیشرفت و توسعه این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، و آماده تلاش و فداکاری است، بسیجی می دانیم و بسیج نباید خود را به مفاهیم خاص محدود و دایره حضور را تنگ کند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از بسیج چند ده میلیونی صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به مفهوم والای بسیج از منظر حضرت امام خمینی(ره) افزود: فکر تشکیل بسیج چیزی نیست که دفعتا" بعد از انقلاب و در اثر تهدیدات نظامی به ذهن حضرت امام خطور کرده باشد، بلکه بسیج مردمی برای پیشبرد نهضت و دفاع از اسلام، یکی از مؤلفه‌های اندیشه سیاسی حضرت امام است که سالها قبل از پیروزی در آثار مکتوب امام (ره) منعکس شده است.

وی تصريح كرد: در دوران انقلاب در شرایطی که گروهی مبارزه سیاسی و حرکت پارلمانتاریستی را به عنوان یک راهبرد مبارزه تجویز می‌کردند، عده‌ای به حرکت و مبارزه فرهنگی معتقد بودند و گروهی نیز حرکت مسلحانه را به عنوان راهبردی برای تغییر رژیم و ایجاد حکومت جدید به حضرت امام پیشنهاد می کردند، ایشان هیچ یک از این راهبردها را تایید نکردند و برای پیشبرد نهضت، راهبرد بسیج مردمی را انتخاب نمودند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اگر بسیج را حضور آگاهانه، داوطلبانه و فداکارانه مردم در دفاع از آرمانها و ارزشهای خود بدانیم، بسیج مردمی جان مایه انقلاب بود و همان چیزی است که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند اگر بسیج مردمی نبود، انقلاب به ثمر نمی رسید.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: امام نه تنها بسیج را به عنوان یک راهبرد برای پیروزی انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن می دانستند، بلکه فراتر از بسیج آن را یک تفکر، یک مکتب و یک فرهنگ برای زندگی شرافتمندانه تصویر نموده و می‌فرمودند، اگر در کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند.

وی با اشاره به اثبات حقیقت والای بسیج و نقش و منزلت آن در طی این سال‌ها و فراگیری و گستردگی حضور بسیج در همه عرصه ها و حوزه های عمل گفت: به عنوان مثال در حوزه امنیت چه قبل از جنگ و چه در حین جنگ و بعد از آن، حادثه‌هایی که می‌توانست به تهدیدات و خطرات بزرگی تبدیل شود، با حضور مردم و بسیج مردمی کنترل گردید و در فتنه های 18 تیر 78 و بعد از انتخابات سال 88 نیز این حضور نیروی مردمی بسیج بود که غائله را پایان داد.

معاون راهبردی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه حدود 34 میلیون خدمت به مردم توسط سازمان ثبت طی یک سال گذشته، افزود: با توجه به این آمار و رشد 26 درصدی این سازمان در فعالیتها و خدمات خود طی سه سال گذشته، باید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را جزو فعال ترین و پرکارترین سازمانهای کشور قلمداد کرد.

وی اظهار داشت: تثبیت حدود مالکیت‌ها و شفاف سازی اطلاعات املاک با بهره گیری از فناوری اطلاعات و مدرنیزاسیون فرآیندهای ثبتی از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که باید علیرغم مقاومت‌هایی که این سازمان با آن مواجه است با جدیت آن را پیگیری نماید.

محمد باقر ذوالقدر افزود: سازمان ثبت اسناد هم اکنون علیرغم ذهنیت سنتی قبلی جامعه به آن، در بهترین دوران حیات خودش به سر می برد و انسان از تلاشهای صورت گرفته در این سازمان در سال‌های اخیر، احساس افتخار می کند.

معاون راهبردی قوه قضائیه با تأکید بر اهمیت مدرنیزاسیون فرآیندهای ثبتی لزوم توجه بیشتر به این سازمان به خاطر اهمیت مأموریتهای آن تاکید کرد: باید نوسازی ساختار و فرآیندهای سازمان ثبت به جهت رشد تقاضا برای دریافت خدمت از این سازمان با بهره گیری از همه ظرفیت‌های قوه قضائیه و دولت پیگیری شود.

براساس اين خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ وي تصريح كرد: تبدیل اسناد مالکیت قدیم به اسناد تک برگی مبتنی بر کاداستر، طراحی و راه اندازی انواع سامانه‌های الکترونیکی از قبیل سامانه استعلام الکترونیکی و سامانه الکترونیکی ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و راه اندازی بانک جامع اطلاعات از دیگر دستاوردها و اقدامات مؤثر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر بود که معاون راهبردی قوه قضائیه به آنها اشاره کرد.

ذوالقدر در پایان با ابراز خرسندی از عضویت تعداد بسیار بالای کارکنان سازمان ثبت در پایگاه بسیج این سازمان از آنها خواست با تکیه بر مفاهیم والای فرهنگ بسیجی از تمام توان خود جهت انجام بهتر ماموریت‌های سازمانی و ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده کنند.

 وی پیش از این جلسه و در بازدیدی سه ساعته از حوزه‌های مختلف خدمات رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک در جریان فرآیندها و تغییرات بعمل آمده قرار گرفت.

گفتني است؛ محمد باقر ذوالقدر پيش از اين عهده‌دار معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه بود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.