سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار مغزها از سياستهاي رياضتي آمريکا

سياستهاي مهاجرتي آمريکا بيش از پيش باعث فرار مغزها از اين کشور مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشاتودي ؛ گرچه بيشتر شرکتهاي بزرگ و بويژه پيشرو در عرصه فناوريهاي رايانه اي در آمريکا مستقر هستند اما اکثر آنها را خارجي ها تاسيس کرده و اداره مي کنند.

 در واقع آنچه که اکنون به عنوان کانون فناوريهاي رايانه اي در جهان و با نام "سيليکون ولي" شناخته مي شود مديون مغزهاي بزرگي است که اکثرا مهاجر هستند. بررسيها نشان مي دهد بيش از نيمي از شرکتهاي ثبت شده در سيليکون ولي از اواسط دهه 1990 تا اواسط دهه 2000 را افرادي با اصليت خارجي تاسيس کرده اند.

هم اکنون دست کم سه چهارم از اختراعات و نوآوريها و طرحهايي که در سيليکون ولي به ثبت مي رسد، به اسم خارجي تبارها ثبت مي شود. اما اخيرا به علت سخت تر شدن مقررات براي اقامت خارجي ها و صدور رواديد براي آنها، تمايل خارجي هاي صاحب فکر و مبتکر براي کار در آمريکا کمتر شده است.

 در واقع ريشه همه اين مشکلات، بحران اقتصادي آمريکاست و دولت با محدود کردن ورود خارجيها سعي دارد فرصتهاي شغلي را بيشتر نصيب خود آمريکاييها کند اما اين کار در نهايت به زيان آمريکا تمام مي شود زيرا از نظر رشد علمي جايگاه اين کشور به تدريج کاهش پيدا مي کند و مغزها کمتر جذب اين کشور مي شوند.
برچسب ها: سیاست ، امریکا ، مغز ، فراری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.