سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت براي پيشرفت حرمت بخش خصوصي را حفظ کند

وزير راه و شهرسازي گفت: دولت براي پيشرفت در ساخت و ساز شبکه حمل و نقل ريلي بايد در دست بخش خصوصي و همتي مضاعف راه هاي ترقي را طي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در مراسم افتتاح 10 لکوموتيو جديد ايران سفير با اشاره به اينکه تکليف برنامه وزارت راه و شهرسازي در بخش حمل و نقل ريلي تا سال 1404 جابجايي 30 درصد حمل و نقل است گفت: هم اکنون 35 شرکت خصوصي مسئوليت جابجايي بار و مسافر را در کشور دارند که به اعتقاد من بايد دولت براي پيشرفت حرمت بخش خصوصي را حفظ کند و بخش خصوصي نيز در کنار حمايت هاي دولت راه هاي پيشرفت و ترقي را طي کند.

وي افزود: شرکت بزرگ مپنا در صدد تکميل حمل و نقل کشنده ها و دانش فني را به داخل کشور انتقال مي دهد.

وي تصريح کرد: هم اکنون 12 هزار و 500 کيلومتر راه آهن در دست ساخت است که مي توان به راه آهن قزوين- رشت- آستارا و از آنجا به آذربايجان و مسکو، از طريق مرز خسروي به کشور عراق، چابهار به خليج فارس و از کويت به پاکستان اشاره کرد.

نيکزاد با بيان اينکه ما بايد بازارهاي جهاني را تسخير کنيم گفت: در حمل و نقل ترانزيت بايد نزديک به درآمدهاي نفت درآمدزايي داشته باشيم.

وي اظهار داشت: جابجايي 26 ميليون نفر مسافر و 33 ميليون تن بار از طريق شبکه حمل و نقل ريلي بيانگر دو برابر شدن راه آهن در دولت نهم و دهم است.

نيکزاد خاطرنشان کرد: 10 لکوموتيو ساخت شرکت مپنا با اعتباري بالغ بر 32 ميليون يورو ساخته شده است و قرارداد ساخت 150 لکوموتيو را براي کشور دارد که اميدواريم در آينده اي نزديک توليد داخل در بخش ساخت لکوموتيو به 65 درصد برسد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.