سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات/2

مطهري: اصلاح قانون انتخابات را به انتخابات سال 88 ربط ندهیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: اصلاح قانون انتخابات ضروری بوده و نباید آن را به انتخابات سال 88 ربط دهیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی مطهری نماینده تهران در صحن علنی امروز (یکشنبه 12 آذر) موافقت با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: برخی‌ها این طرح را دخالت در اجرا و نظارت می‌دانند که این گونه نیست و هم چنین برخی‌ها بر این عقیده‌اند که این طرح برای حذف رقبا است که این گونه هم نیست.

وی افزود: قانون انتخابات فعلی دارای اشکالاتی بود که باید آن اشکالات برطرف شود.

مطهری با بیان این که نباید اصلاح قانون انتخابات را به انتخابات سال 88 ربط دهیم گفت: این گونه طرز تفکر تایید حرف کسانی است که قبول دارند انتخابات سال 88 دچار مشکلاتی بود .

وی در ادامه به ماده 4 طرح اصلاح انتخابات اشاره کرد و گفت: وجود هیئت مرکزی یک امر ضروری بوده و چنین هیئتی در حال حاضر در مراحل قانون انتخابات وجود دارد به طوری که هیئت اجرایی شهرستان‌ها این گونه است.

مطهری خاطر نشان کرد: اصلاح قانون انتخابات کار حکیمانه‌ای بوده و اگر تا به حال چنین هیئتی در فرآیند انتخابات وجود نداشت به منزله یک نقص است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: وجود این هیئت در فرآیند انتخابات دخالت در امر نظارت و اجرا نداشته و مغایرتی با وجود شورای نگهبان نیز ندارد.

وی در پایان گفت: نمایندگان می‌توانند ماده 7 قانون طرح اصلاح قانون انتخابات را حذف کنند.

انتهای پیام/ب2
برچسب ها: مطهری ، اصلاح ، قانون ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.