سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نقص در طرح صدور گذرنامه براي دختران مجرد زير 40 سال با اذن ولي

يك وكيل پايه يك دادگستري گفت: طرح صدور گذرنامه براي دختران مجرد زير 40 سال با اذن ولي قهري،‌ ناقص بوده و هدف از اين امر مشخص نيست.

عباس اسدي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسي طرح صدور گذرنامه براي دختران زير 40 سال با اذن ولي قهري (پدر،جدپدري) اظهار داشت: دايره سني اين طرح كاملا گنگ بوده چرا كه تمامي سنين زير 40 سال يكسان شمرده شده است.

اين كارشناس حقوق بين‌الملل ادامه داد: هدف از مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه به یکباره اهلیت زنان را برای انجام امور خود محدود و این سن را از 18 سالگی به 40 سالگی تغییر داده است، مشخص نيست.

وي ناديده گرفتن عدم اجازه ولي قهري در اين طرح را از معايب اصلي اين طرح دانست و گفت: در اين طرح اشاره به اين امر كه اگر به هردليلي پدر يا جد پدري به دختران اجازه خروج از كشور را صادر نكند، نشده و در صورت عدم اجازه ولي قهري دادگاه رسيدگي به اين امر را در صورت شكايت بر عهده مي‌گيرد كه اين امر مدت زمان زيادي را سپري كرده و اعتبار امر فرد مورد نظر منقضي مي‌شود.

اين وكيل پايه يك دادگستري در پايان با اشاره به نواقص موجود در اين طرح خاطرنشان كرد: براي اجرايي كردن  طرح  صدور گذرنامه براي دختران با اذن ولي قهري، ايرادات وارد بر آن مرتفع شده و تبعات سوئي که در جوامع بين‌المللي داشته روشن شود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.