سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري دومين دوره آموزش غواصي حرفه‌اي صنعت نفت در جزيره لاوان

دومين دوره آموزش غواصي حرفه‌اي براي آموزش كاركنان جديدالاستخدام شركت نفت فلات قاره ايران توسط واحد تعميرات زيرآب اين شركت و در منطقه عملياتي لاوان درحال برگزاري است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اين دوره از روزهاي پاياني شهريورماه آغاز شده و احتمالا تا اواخر دي‌ماه ادامه دارد.

بر اساس اين گزارش؛ در اين دوره آموزشي علاوه بر آموزش غواصي و غوص با سيستم‌هاي مختلف تنفسي تا عمق 50 متر، فيزيك و فيزيولوژي زيرآب، محاسبات تخصصي عمليات غواصي و كار با اتاق فشار، اجراي كارهاي عملي گوناگون از قبيل انجام جابجايي‌ها در زير آب، كار با ابزارآلات مختلف هيدروليكي و نيوماتيكي، جوشكاري و برشكاري زيرآب – واتر بلاستينگ – لوله‌كشي و جفت كردن اسپول و فلنج و شيرآلات سرچاهي زيردريايي و ساير موارد ضروري به كارآموزان آموزش داده مي‌شود.

در پايان دوره نفرات مهارت‌هاي لازم را كسب نموده و به عنوان غواص و تكنسين تعميرات زيرآب شناخته خواهند شد كه از نظر فني وجه تمايز اين افراد با يك غواص معمولي محسوب مي‌شود.

طبق این گزارش: در سالهاي گذشته، شركت نفت فلات قاره ايران به منظور اجراي اين دوره‌هاي آموزشي اقدام به اعزام غواصان به خارج از كشور مي‌نمود كه  ولي از سال 1389 اين دوره‌هاي آموزشي براي اولين بار در كشور با استفاده از توان فني و علمي موجود و بدون هيچگونه هزينه‌اي، در منطقه لاوان بر اساس استانداردهاي بين المللي برگزار گرديده و اكنون دومين دوره آن در حال اجراست.

برنامه آموزشي اين دوره، از مراكز آموزشي معتبر و مورد تاييد IMCA در آفريقاي جنوبي و قبرس اقتباس شده است. از ويژگي‌هاي اين دوره مي‌توان به برگزاري آن در منطقه عملياتي و انجام تمرينات عملي در محيطي كاملا واقعي اشاره نمود كه تفاوت ارزشمندي نسبت به اجراي تمرين‌هاي شبيه‌سازي شده و بسيار ابتدايي رايج در خارج از كشور دارد.

اين گزارش حاكيست:مطالب تئوري ارائه شده در اين دوره آموزشي نيز از جديدترين كتابهاي غواصي حرفه‌اي موجود استخراج شده و پس از ترجمه به زبان فارسي در اختيار كارآموزان قرار داده شده است كه در مجموع 31 جزوه بالغ بر 470 صفحه را شامل مي‌شود. اين ويژگي به دليل برطرف شدن تفاوت زبان مادري و مشكلات انتقال مفاهيم، كيفيت دوره را به مراتب نسبت به اجراي آن در خارج از كشور افزايش داده است.

بر اساس برآورد صورت گرفته غواصاني كه موفق به اخذ گواهينامه اين دوره شده‌اند به دليل تجربه كليه تمرينات به صورت واقعي در ميادين نفتي و همچنين درك كامل مطالب تئوري در كلاس، در مقايسه با غواصان خارجي كه از مراكز آموزشي در خارج به بازار كار وارد مي‌شوند، از قابليت‌ها و تجارب به مراتب ارزنده‌تري برخوردار هستند.

گفتني است، گواهينامه‌هاي صادره در پايان دوره رسماً و به صورت كتبي از سوي مركز آموزشهاي غواصي در دوربان آفريقاي جنوبي مورد پذيرش قرار گرفته است و نفرات مي‌توانند پس از احراز شرايط لازم جهت شركت در دوره‌هاي پيشرفته گاز مخلوط به اين مركز اعزام شوند./ر
برچسب ها: آموزش ، غواصی ، نفت ، مهارت ، عمیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۴
باسلام برای آموزش های فلات قاره بایدبه کجا مراجعه کنم.من مدرک 2ستاره ی cmasدارم و دنبال کار میگردم.باید به کجا مراجعه کنم ممنون...........................
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشيد هزينه دوره و طول دوره چقدر است . ممنون
محمد
۱۹:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشید من مدرک غواصی دارم ودوسدارم در شرکت فلات قاره کار کنم با تشکر
مهدی
۱۵:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
سلام برای ثبت نام دوره های اموزشی فلات قاره باید به کجا و چگونه اقدام کنیم .ممنونم
محمد
۱۵:۱۹ ۱۴ دی ۱۳۹۳
سلام من دارای مدرک غواصی سطح۱و۲هستم ومدرک ۱۸ماهه مکانیک اتصالات(معادل کاردانی).خواهان شرکت دردوره های شرکت فلات قاره هستم.لطفامراازشرایط پذیرش مطلع سازید. باتشکر
محمد
۱۱:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
سلام من خیلی علاقه به فعالیت درزمینه غواصی دارم میشه راهنماییم کنیدکه چگورمیتونم دردورهای آموزشی شرکت فلات قاره حضورداشته باشم؟؟؟؟
ممنون میشم اگه زودترمنو به جواب برسونید
حسنعلی ترابی
۱۱:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اموزش فقط برای کارکنان است یا برای کسانی که مدارک غواصی دارند وجهت ارتقاء گواهینامه ویا استاندارد سازی اموزش طبق استاندردهای فلات قاره نیاز به طی دوره دارند برگزار میشه
حسنعلی ترابی
۰۹:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام .حدود 20 سال سابقه کاری دارم در زمینه غواصی فنی 1-گواهی نامه نیرو دریایی -2-گواهینامه 2 ستاره cmas- 3 گواهینامه سطح 1 غواصی فنی وحرفه ای وشرکت غواصی هم دارم بارها از شرکت نفت فلات قاره درخواست کار دادم اما گویا کسی گوشش بدهکار نبود یا لاقل بند p نداشتم اقای ناصری نیا حالا که به لطف تحریمها دارین برا نور چشمیها دوره برگزار میکنید به فکراشتغال بچه های قدیم وجدید باشید وگرنه این کارها خرج افتابه ولگن میشه واینو بعنوان یه فردی که 20 سال ازعمرشو داخل ابهای کور و سدها وبنادر اوره بوده عرض کردم -یادم رفت در اخر عرض کنم اولین کسی که علم اموزش فنی غواصی رو در سطح فنی وحرفه ای کشور بلند کردتو خرمشهر بنده بودم خجالت میکشم که به خودم لقب استاد بدم .شماره تماس 09168015037-09165805037
علی
۱۵:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
خیلی خوشهال شدم که ایران از نظر قواص آچار فرانسه خود کفا شده. ایشالا موفقیت های بیشتری ببینیم. کاش در مورد شرایط ثبت نام بیشتر توضیح میدادید که علاقه مندان بتونن استفاده کنن. علی از: شیراز