سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض شورای اسلامی کانادا به کتاب درسی نژادپرستانه و ضد اسلامی مدرسه یهودی

شورای اسلامی کانادا، به مدرسه یهودیان تورنتو، به دلیل تدریس کتابی محتوی مطالب ضد اسلامی اعتراض کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما؛"شورای روابط اسلامی- آمریکایی" با فرستادن نامه ای به مرکز "سیمون ویزنتال"، "وزارت آموزش و پرورش کانادا» و مرکز «اسرائیل و امور یهودیان»، اعتراض خود را نسبت به کتاب درسی «تاریخ 2000 ساله یهودیت» اعلام کرد. در این کتاب چهره ای مخدوش از اسلام نمایانده شده و مسلمانان به عنوان افرادی متعصب و وحشی توصیف شده اند.  
در بخش هایی از این کتاب، پیامبر اسلام(ص) به دروغ شخصی متعصب و ضد یهودی خوانده شده و دین اسلام را ذاتا دینی ضد سامی(یهودی) معرفی کرده است. این کتاب که توسط نشر «فلدهیم» به چاپ رسیده، هم اکنون در کلاس های هفتم و هشتم تدریس می شود.
«احسان گاردی» مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی- آمریکایی اظهار داشت: در نامه خصوصی که توسط شورا به مدرسه ارسال کردیم، خواستار حذف این کتاب توهین آمیز از برنامه آموزشی این مدرسه شدیم و آمادگی خود را برای گفتگو و معرفی اسلام حقیقی به مسئولین مدرسه و دانش آموزان اعلام کردیم.
وی همچنین گروه «حقوق بشر» وزارت آموزش و پرورش را به دلیل عدم نظارت بر مواد آموزشی مدارس مقصر دانست و گفت: این وزارتخانه باید مواد آموزشی کلیه مدارس را مورد بررسی قرار دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ مذهب و فرهنگی مورد اهانت قرار نمی گیرد. /ص
برچسب ها: اسلام ، مدرس ، مدرسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.