سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دريچه گزارش مي دهد؛

10 خبر برتر تکنولوژي در هفته ای که گذشت + دانلـــود

هفته اي که سپري کردم پر از خبر هاي جنجالي دنياي فناوري بود‌ ، از سقوط نوکيا گرفته تا خداحافظي اينتل از کامپيوتر هاي خانگي ما در اينجا مهمترين اخبار هفته ي گذشته را دسته بندي کرديم تا شما انها را با يک نگاه مروري کنيد.

1- نوکيا سقوط کرد



بر اساس جدیدترین تحلیل هاي بازار تلفن همراه دنیا؛ جایگاه نوکیا در طول سه ماه در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به رده هفتم رسيد.

به نقل ازموسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگي عنوان شده که در طول سه ماه سوم سال 2012، 428 میلیون دستگاه گوشی به فروش رسید و در اين بين نوکيا در بين توليد کنندگان گوشي هاي هوشمند به رده هفتم سقوط کرد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

2- حفاظت از اطلاعاتتان را به ابرها بسپارید



حفظ و نگهداری از برخی اطلاعات، گاهی جنبه حیاتی پیدا می کند. حالا اگر آسیب پذیر بودن سیستم های رایانه و یا هاردهای اکسترنال را هم در نظر بگیرید آن وقت به طور قطع دنبال جای امن تری برای حفظ داده های با ارزشتان خواهید گشت. روش های گوناگونی برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم وجود دارد اما شاید بتوان گفت که نسخه پشتیبان ابری Cloud Backup مطمئن ترین راه است.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

3- قديمي ترين کامپيوتر دنيا چند سال عمر دارد؟



جشنی برای یاد کردن از اولین های دنیای تکنولوژی ، قدیمی ترین کامپیوتر دنیا با بیش از 10000 قطعه ی متحرک و ثابت در روزی مانند امروز سر هم شد، به عبارتی بهتر امروز سالگرد تولد جد کامپیوتر های امروزی است.
قديميترين کامپيوتر ديجيتال دنيا 61 سال عمر دارد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

4- قیمت آی‌فون ارزان‌می شود!



قرار است که تا دو سال آینده اپل نسخه ای از گوشی آی‌فون را با قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه می‌کند. این گوشی سال 2014 با قیمت 200 دلار در اختیار مشتریان قرار مي‌گیرد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

5- دست و پا زدن ویندوز 8 برای جلب توجه مشتریان



علی رغم اینکه بیش از 20,000 برنامه در مارکت ویندوز 8 وجود دارد همچنان این سیستم عامل درجلب توجه کاربران ناکام مانده است، تقریبا   یک ماه از انتشار رسمی ویندوز 8 می‌گذرد و مارکت این سیستم عامل روز به روز در حال گسترش است. طبق گزارش سایت Win App Update، طی دو هفته گذشته، بیش از هفت هزار برنامه به مارکت ویندوز 8 افزوده شده است.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

6- چگونه ویندوز 8 را بدون پاک کردن ویندوز 7 نصب کنیم؟



در 22 گام ساده ويندوز 8 را نصب کنيد بدون آنکه نياز به پاک کردن ويندوز قبلي داشته باشيد، ويندوز عامل جديد مايکروسافت توانسته در مدت کوتاهي جايگاهي خوبي را به دست بياورد و همچنين سود زيادي را براي اين شرکت فراهم کند.
اما نمي توان به طور کلي ويندوز 7 را فراموش کرد و تنها از ويندوز 8 استفاده کرد چرا که ويندوز 7 هم داراي مزايايي ايست که آنها را نمي توان در ويندوز 8 پيدا کرد
با اين وجود تنها راهي که باقي مي ماند نصب ويندوز 8 در کنار ويندوز 7 است ، اين مراحل را به ترتيب در متن کامل خبر مطالعه کنيد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

7- تبلتي براي کودکـــان!



در حالی که بازار انواع تبلت‌ هر روز داغ‌ تر می‌شود، کاربران کوچک‌تر هم بیشتر به این دستگاه‌های دیجیتال جالب علاقه‌مند شدند و همين هم باعث ورود تکنولوژي به دنياي کودکان نيز گرديده است.
این تبلت که با نام ChildPad به بازار معرفی شده قابلیت‌های متنوع و خاصی را برای کاربران کوچک‌اش دارد و به این ترتیب باعث می‌شود تا این کاربران دیگر به سراغ تبلت‌های بزرگ‌ترها نروند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده به فکر طراحی و تولید دستگاه‌های دیجیتال شخصی و تبلت ویژه کودکان افتاده‌اند.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

8- مجموعه کامل نرم افزارهاي موبايل بانک



با انتخاب بانک و مدل گوشي خود مي توانيد نرم افزارهاي موبايل بانک را دانلود کرده و به راحتي از هر مکاني به انجام امور بانکيتان بپردازيد.

افرادي که به دليل فعاليت هاي زياد نمي توانند امور بانکي خود را به صورت حضوري انجام دهند به راحتي مي توانند با استفاده از نرم افزار مربوط به بانک خود ، کليه امور بانکي خود را به صورت غير حضوري از طريق گوشي همراه خود انجام دهند.
براي دانلود و نحوه استفاده از نرم افزار مربوطه کافيست بر روي عکس بانک مورد نظر کليک کنيد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

9- مسیر یابی بدون نیاز به اینترنت



این برنامه برای استفاده از GPS و نمایش نقشه های از پیش دانلود شده بدون اتصال به اینترنت طراحی شده است.

برنامه Maverick2.2 نرم افزاری برای سیستم عامل اندروید است که بدون نیاز به اینترنت در مسیر یابی به شما کمک می کند.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد

10- اينتل قاتل کامپيوتر هاي دستکتاپي



پايان کار کامپيوتر هاي دستکتاپي امروزي نزديک است ، شايد تا چند سال آينده شاهد ان باشيم. اولين CPU ساخته شده براي کامپيوتر هاي شخصي Z80 بود که توسط شرکت ZILOG ساخته شده بود، پس از آن شرکت INTEL شروع به ساخت پردازنده براي کامپيوتر هاي شخصي کرد
اما قرار شده تا سال 2014 اينتل تنها بر روي مادر برد پردازنده قرار دهد و ديگر پردازنده را به صورت قطعه اي جدا نفروشد.

متن کامل خبر را در اينجا بخوانيد
برچسب ها: دریچه ، برنامه ، خبر ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
يه عضو
۱۲:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
لطفا بازي ونرم افزار هاي جالب اندروييد رو هم بذارييد
يه عضو
۱۲:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۱
لطفا بازي ونرم افزار هاي جالب اندروييد رو هم بذارييد