زوترو یکی از افزونه‌های مرورگر فایرفاکس است که به کمک آن می‌توان به مدیریت مراجع و منابع علمی پرداخت و آنها را به سادگی نمایه کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ يک کاربر حرفه‌اي رايانه معمولا وقت زيادي را در پشت رايانه‌اش مي‌گذراند و فعاليت‌هاي متعددي را انجام مي‌دهد و اين وسعت فعاليت‌ها، مديريت کارها را سخت‌تر مي‌کند. برنامه OneNote يکي از برنامه‌هايي است که براي مديريت Off-Line فعاليت‌هاي Off-Line و On-Line به کار گرفته مي‌شود. اين نرم‌افزار محلي براي قرار دادن دست نوشته‌ها و نظم بخشيدن به ديده‌ها و شنيده‌ها در رايانه است. حال قصد داريم شما را با يکي از افزونه‌هاي مرورگر فايرفاکس آشنا کنيم که براي مديريت فعاليت‌هاي آن‌لاين کاربران طراحي شده است. اين افزونه Zotero نام دارد.



Zotero يک افزونه براي مديريت کردن فعاليت‌هاي تحت وب است. گشت‌و‌گذار در اينترنت، معمولا نتايج پراکنده‌اي دارد و کسي بيشترين بهره را از فعاليت‌هاي اينترنتي خواهد برد که بتواند اين پراکندگي را نظم بخشد و افزونه Zotero براي همين کار ساخته شده است. با استفاده از اين افزونه شما مي‌توانيد در هنگام مرور صفحات وب، آدرس‌هاي آن‌ها را ذخيره و دسته‌بندي کنيد، براي هر صفحه يادداشت‌نويسي کرده و براي آن‌ها کلمات کليدي تعيين کنيد. اين کلمات کليدي در بازگشت‌هاي مجدد شما به دست‌نوشته‌هايتان، به کمک‌تان مي‌آيند و در نتيجه مي‌توانيد صفحات مورد نياز خود را به سرعت بيابيد.

Zotero به برخي از انواع فايل‌ها که تحت وب نمايش داده مي‌شوند، حساسيت ويژه‌اي نشان مي‌دهد. به عنوان مثال اگر سايت شامل فايل صوتي، تصويري يا PDF باشد، Zotero مي‌تواند اطلاعات اضافه‌تري را در نشاني‌ سايت، ذخيره کند. برخي از انواع فايل‌ها نيز توسط اين افزونه به عنوان ضميمه، در Bookmark اين افزونه ذخيره مي‌شوند. دست آخر Zotero مي‌تواند نام کاربري منحصر به فردي را به شما اختصاص دهد تا اين اطلاعات نه تنها در رايانه شما، که در هر جا که به اينترنت دسترسي داريد، به سادگي قابل دسترس باشند.

از آن‌جا که اين نوع ابزارها،‌ ايده‌ها جديدي دارند، ممکن است با نمونه آن‌ها برخورد نکرده باشيد و در ابتدا، به خوبي کاربردهاي آن و طرز کار آن را درک نکنيد اما کافي است کمي براي يادگيري کاربردهاي اين افزونه وقت صرف کنيد تا ببينيد وب‌گردي‌هاي هدفمند شما، تا چه اندازه مي‌تواند منظم و قابل بازديد و سودبخش باشند.

اين افزونه را از بانک افزونه‌هاي مرورگر فايرفاکس و يا مراجعه به وب‌سايت zotero.org دريافت کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
haghdadi
۲۲:۳۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
دانلود نمی شود .
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۳۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۱
شما باید روی لینک کلید کنید تا وارد سایت زوترو شوید و از آنجا افزونه را دانلود کنید
آخرین اخبار