سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعبير «دانشجوي پولي» و انتساب آن به قانون پنجم، تعبيري نارواست

معاون آموزشي در پاسخ به انتشار خبر خبرگزاري مهر با عنوان «پذيرش دانشجوي دكتري پولي در پزشكي» گفت: تعبير دانشجوي پولي و انتساب آن به قانون پنجم، تعبيري غير ارزشي و نارواست.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر محمدعلي محققي درخصوص خبر خبرگزاري مهر با عنوان پذيرش دانشجوي دكتري پولي در پزشكي ،جزئيات پذيرش دانشجو در دوره‌هاي مازاد ظرفيت گفت: آنچه كه از طرف من در خبرگزاري مهر در اين خصوص منتشر شده و مورد سوء استفاده برخي از رسانه‌ها و خبرگزاريها هم واقع شده است، صحت ندارد.
 
وي در اين رابطه گفت: موضوعي كه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر تشريح كردم، نفي واژه غير ارزشي و نادرست «دانشجوي پولي» توسط بعضي از خبرنگاران حوزه آموزش عالي بوده است كه مي‌بايست اصحاب رسانه در انتقال درست مفاهيم، دقت لازم را داشته باشند. .
 
معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: اينجانب در گفت و گو با خبرنگار مهر، همچنين به مصوبات قانون برنامه پنجم، ضوابط پذيرش دانشجو براساس مصوبات شوراي گسترش دانشگاه‌ها، ظرفيت مازاد چگونگي اعمال آن در مقاطعي مانند كارشناسي ارشد، لزوم حفظ كيفيت و استانداردهاي آموزش از جمله نسبت استاد به دانشجو، تاكيد مكرر بر انتشار اطلاعات مربوط به پذيرش دانشجو در سامانه مركز سنجش آموزش پزشكي اشاره و تأكيد كردم اين وزارتخانه آمادگي ارائه ظرفيت مازاد براي متقاضيان در چارچوب مصوبات شوراي گسترش دانشگاه‌ها را دارد.
 
دكتر محمدعلي محققي با ابراز تأسف از تحريف سخنان وي و نيز برداشت نادرست خبرنگار مهر تصريح كرد: توسعه آموزش و افزايش يا كاهش پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف، تابع مقررات و ضوابط قانوني بوده و شهريه‌هاي مقرر تحصيلي كه عمدتاً توسط دولت تامين و به دانشگاه‌ها پرداخت مي‌شود در قالب بودجه‌هاي سرانه دانشجويي است و امري بديهي و مرسوم بوده و مانند تمام ادوار آموزش عالي، در شرايطي مانند دوره‌هاي شبانه، نوبت دوم، دانشجويان منتقل شده از خارج از كشور و مواردي ديگر كه قانونگذار مجوز آن را صادر كرده است توسط دانشجو پرداخت مي‌شود.
 
معاون آموزشي وزارت بهداشت در ادامه افزود: شهريه، بخش محدودي از هزينه‌هاي تمام شده تحصيلي را شامل مي‌شود و عموم دانشجويان از مزايا و سرمايه‌گذاري‌هاي دانشگاهي و تسهيلات موجود برخوردار هستند.
 
دكتر محققي در پايان با رد تعبير «دانشجوي پولي» و انتساب آن به مصوبه قانوني برنامه پنجم توسعه و اقدامات اجرايي وزارت علوم و بهداشت و درمان، آن را تعبيري غير ارزشي، مخرب و ناروا و مقابله با احصاي يك ظرفيت بالقوه بزرگ براي تعالي و تحصيل فرزندان اين مرز و بوم عنوان كرد.
 
گفتني است: انتشار دو خبر تحريف شده و نادرست از حوزه آموزش و اورژانس كشور از طرف خبرگزاري مهر در روزهاي اخير مورد سوء استفاده برخي رسانه‌هاي غربي عليه جمهوري اسلامي شد./ع2
برچسب ها: دانشجو ، دکتری ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.