سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل اتحاديه پنبه کاران؛

پنبه بالاترين ارزآوري بعد از نفت را دارد

رونق توليد پنبه باعث افزايش ورود ارز به داخل کشور مي شود.

علي مظفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: امسال صادرات پنبه نداشتيم چرا که نياز داخل بيش از توليد است و تنها نياز نساجي کشورمان 170 هزار تن است و به اين خاطر از کشورهاي ازبکستان و تاجيکستان پنبه وارد کشور مي کنيم.

وي افزود: افزايش قيمت پنبه به دليل افزايش قيمت آن در جهان است.

مظفري تصريح کرد: در سال هاي گذشته بعد از نفت، پنبه بالاترين ارزآوري را در اقتصاد کشور داشت اما به دليل بي توجهي و تغيير سياست هاي دولت باعث کاهش توليد پنبه در کشور شديم.

وي اضافه کرد: در ساير کشورها به دليل اينکه دولت از کشاورزي و بالاخص پنبه کاران حمايت مي کند باعث افزايش توليد در کشورمان شده است.

مديرعامل اتحاديه پنبه کاران افزود: پنبه نياز اساسي جامعه است و بايد به توليد اين محصول توجه بيشتري شود.

وي يکي از مشکلات اساسي پنبه کاران را گراني نهاده ها اعلام کرد و گفت:‌ مشکلات اساسي پنبه کاران کشور گراني نهاده ها و کوچک بودن قطعات اراضي کشت پنبه است.

وي اضافه کرد: يکي از دلايل کوچک بودن اراضي، قانون ارث در کشورمان است که باعث خرد شدن اراضي مي شود و اگر اين آفت را در کشور حل کنيم با يکپارچه سازي اراضي توليد نيز افزايش و هزينه ها کاهش مي يابد.

مظفري خاطرنشان کرد: در اراضي کوچک به دليل اينکه کشت و توليد با دست انجام مي شود دستمزد و هزينه ها نيز افزايش مي يابد اما در قطعات بزرگ به دليل استفاده از مکانيزاسيون هزينه توليد کاهش مي يابد./ک
برچسب ها: پنبه ، ارزآوری ، نفت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.