سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انیمیشن "تاریخ از این ور" معرف وقایع و شخصیت های تاریخی

صفار در خصوص انیمیشن "تاریخ از این ور" گفت: ما خیلی مواقع بدون آشنایی، فقط اسامی شخصیت های تاریخی را شنیدیم اما این انیمیشن روشی بود تا با حفظ اصل وقایع و شخصیت ها، آنها را به جامعه معرفی نماییم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه حوزه هنري ؛ اصغرصفار، كارگردان انیمیشن "تاریخ از این ور" با توضیح شكل گیری ایده اولیه كار گفت: موضوع این مجموعه نیاز جامعه امروز ما است و با توجه به به تدریس یكنواخت و صرفا حفظی كتاب های تاریخی در مدارس و جدی نبودن مقوله تاریخ برای دانش آموزان به فكر تولید یك انیمیشن تاریخی افتادیم. در این مجموعه اتفاقات تاریخی به صورت طنز بیان شده و شخصیت های مثبت و منفی در زمان های قبل به كودكان شناسانده می شوند.
وی با اشاره به موضوع انیمیشن "تاریخ از این ور" افزود: ایران پس از اسلام ، از سلسله طاهریان تا دوران پهلوی سیر تاریخی داستان را بیان می كند كه توسط یك موزه دار كه شخصیت اصلی داستان را تشكیل می دهد، نشان داده می شود.
صفار با بیان هدف از ساخت این سریال آشنا كردن نوجوانان ایرانی داخل و خارج از ایران و همچنین بینندگان جهانی علاقه‌مند به تاریخ ایران پس از اسلام از طریق انیمیشن،گفت: طنز و داستان پردازی سرگرم كننده است، تمامی وقایع تاریخی مطرح شده در این سریال ریشه در واقعیت دارند و بایستی حس كنجكاوی بینندگان جوان ما را برای كشف جزئیات بیشتر و در نتیجه رجوع به ماخذ عمیق تر و جدی تر تشویق نمایند.
این كارگردان انیمیشن ادامه داد: این مجموعه كه از دو سال قبل، تولید آن آغاز شد ،52 قسمتی است كه هر اپیزود 20 دقیقه به طول می انجامد. در واقع هر اپیزود داراری 2 بخش است، قسمتی كه در زمان كنونی است و در واقع در موزه اتفاق می افتد و قسمت بیشتر آن در تاریخ اتفاق می افتد كه به یك دوره یا یك كاراكتر تاریخی می پردازد.
وي تصریح كرد: انیمیشن تاریخ از این ور به تهیه كنندگی سید مسعود صفوی مدیر مركز انیمیشن حوزه هنری با همكاری مركز فرهنگی هنری صبا و در مركز مطالعات انیمیشن حوزه هنری تولید شده است.
وی درباره تكنیك به كار رفته در این مجموعه توضیح دادو گفت: انیمیشن تاریخ از این ور با تكنیك CUT OUT تولید گردید و این روش بهترین تكنیكی است كه می تواند فرم هایی از تصویر سازی و نگارگری ایرانی را ارائه دهد.
صفار مهمترین ویژگی این مجموعه انیمیشنی را آشنا كردن مخاطبان با شخصیت ها و اتفاقات تاریخی دانست و تاكید كرد: تاریخ ایران دارای فراز و فرود و داستان های پندآموز بسیاری بوده كه به ما ایده كار بخشید .ما خیلی مواقع بدون آشنایی، فقط اسامی شخصیت های تاریخی را شنیدیم اما این انیمیشن روشی بود تا با حفظ اصل وقایع و شخصیت ها، آنها را به جامعه معرفی نماییم.
كارگردان انیمیشن "تاریخ از این ور" در توضیح ویژگی بصری این كار گفت: ما در رنگ آمیزی كار به نگارگری ایرانی توجه داشته و از آن تاثیر گرفتیم تا مشخصات بصری آن دوره نشان داده شود. در نگارگری ایرانی رنگ ها با جسارت در كنار هم قرار می گیرند به عنوان مثال در جایی زمین یا آسمان بنفش نشان داده می شود.
یادآور می شود؛ مراسم رونمایی از انیمیشن "تاریخ از این ور" با حضور مدیران و مسئولان حوزه هنری روز یكشنبه 12 آذرماه در مركز هنرهای انیمیشن حوزه هنری برگزار می شود./ص

 
برچسب ها: انیمیشن ، تاریخ ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.