سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابديني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران فارغ از نوع مذهب از تماميت ارضي ملت‌هاي مظلوم دفاع مي‌کند

يک کارشناس مسائل بين الملل گفت: آمريکا به خوبي مي‌داند که جمهوري اسلامي ايران فارغ از نوع مذهب و براي دفاع از تماميت ارضي ملت‌هاي مظلوم به حزب الله لبنان، سوريه و فلسطين کمک مي‌کند.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير کاندوليزا رايس وزير خارجه پيشين آمريکا، گفت: اظهارات رايس نشان مي‌دهد سرمنشأ توطئه‌‌هايي که ملک عبدالله پادشاه اردن بيان مي کرد از آمريکا بوده است.

وي ادامه داد: بدون شک سناريوي تفرقه افکني ميان فرقه هاي مختلف اسلامي اعم از شيعه و سني از سوي آمريکا کليد خورده است.

عابديني افزود: آمريکا به خوبي مي‌داند که جمهوري اسلامي ايران فارغ از نوع مذهب و براي دفاع از تماميت ارضي ملت‌هاي مظلوم به حزب الله لبنان، سوريه و فلسطين کمک مي‌کند.

وي تأکيد کرد: فلسطين براي نخستين بار در جنگ 8 روزه به کمک موشک‌هاي فجر 5 که فناوري آن متعلق به جمهوري اسلامي ايران بود شگفتي‌آفريني‌هاي بسياري را در برابر رژيم اشغالگر قدس به نمايش گذاشت.

عابديني تصريح کرد: اظهارات اخير کاندوليزا رايس همان سياست قديمي است که پيش‌تر از زبان ملک عبدالله پادشاه اردن اعلام شد و هدف آن ايجاد شکاف ميان کشورهاي اسلامي است.

وي اظهار داشت: غرب و نظام سلطه با اصل اسلام و کشورهاي اسلامي مخالفت داشته و اين امر هيچ ارتباطي به مسئله شيعه و سني ندارد از همين رو آنها براين باورند که با ايجاد تفرقه، زمينه شکاف ميان مسلمانان را فراهم کنند.

اين کارشناس مسائل بين الملل خاطر نشان کرد: تفکيک شيعه و سني ساخته و پرداخته ذهن معيوب کاندوليزا رايس بوده چرا که اگر چنين بود جمهوري اسلامي ايران نبايد به حماس و جهاد اسلامي که دو مقاومت غير شيعي هستند کمک مي‌کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تصور ، خانم ، غرب ، مسلمانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.