سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری‌ها در میدان التحریر ازسرگرفته شد

درگیری تظاهرکنندگان معترض و نیروهای امنیتی در مرکز قاهره صبح امروز از سرگرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ درگیری های دیروز در میدان التحریر در قاهره برای اعترض به تصمیم های اخیر "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر؛ صبح امروز از سرگرفته شد.

در جریان درگیری های دیروز 260 نفر مجروح شدند.

نیروهای امینتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به صورت گسترده گاز اشک آور شلیک کردند؛  که در نتیجه آن ده ها تن دچار حالت خفگی شدند.

برای دومین روز پیاپی، امروز نیز ورودی های میدان التحریر بسته بود.کارمندان دولتی در میدان التحریر براثر بوی بد گازهای متعفن نتوانستند بر سر محل کارشان حاضر شوند.


نیروهای سیاسی مخالف رئیس جمهور مصر جمعه شب اعلام کردند در اعتراض به تصمیمات اخیر مرسی که دامنه قدرت وی را افزایش داده و قدرت را از دستگاه قضایی سلب کرده است در میدان التحریر تحصن می کنند.


این نیروها تظاهرات گسترده را در میدان التحریر در روز سه شنبه خواستار شدند.محمد الجمل از اعضای جنبش ششم آوریل مخالفان که از شدت گازهای اشک آور به خارج از میدان التحریر فرار می کرد گفت : تنها پس از محاکمه عادلانه و فوری عاملان کشتار تظاهرکنندگان و انصراف مرسی از متمم قانون اساسی که وی را فرعون کرده است حاضر به پایان دادن به تحصن هستیم .

الجمل افزود : انقلاب دیگری به زودی اتفاق خواهد افتاد زیرا راضی نمی شویم دیکتاتوری را با دیکتاتور درگیری تغییر دهیم .کریم الزعیم بیست و هفت ساله گفت انقلاب جدید متاسفانه پیروز نخواهد شد زیرا مردم از آن حمایت نمی کنند.الزعیم افزود مصری های امید خود را به تغییرات از دست داده اند زیرا اوضاع آنان بدتر شده و در دوسال اخیر بهبود نیافته است.حسام المصری بیست و پنج ساله گفت پلیس از همان روش های قدیم استفاده می کند و نظام اخوان المسلمین با نظام مبارک خیلی تفاوت ندارد.

برچسب ها: مجروح ، مصر ، درگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.